نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. اسفند 1397 - 9:03   |   کد مطلب: 26426
بازرس اتحادیه صنف فرش همدان با بیان اینکه شهروندان همدان مراقب سوء استفاده احتمالی قالیشویی های غیرمجاز باشند گفت: حدود ۵۰قالیشویی غیرمجاز در ایام پایانی سال در شهر همدان فعال هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حمید عدالتی مرفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز 98 تقاضا برای شست‌و‌شوی قالی, موکت و غیره افزایش می‌یابد ولی در این بین مردم باید برای استفاده از قالیشویی‌های مجاز هوشیار باشند.

وی با اشاره به فعالیت قالیشویی‌های غیر مجاز در شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه در ماه‌های پایانی سال، تعداد بسیار زیادی قالیشویی غیر مجاز با تبلیغات وسیع در نشریات محلی، بیلبوردهای شهر و توزیع تراکت حتی در فضای مجازی اقدام به جذب مشتری می‌کنند.

عدالتی عنوان کرد: در همدان 22 قالیشویی مجاز و حدود 50 قالیشویی غیرمجاز فعال هستند که جای مشخصی ندارند و صنف نمی‌تواند نسبت به پلمب آنها اقدام کند چرا که قالی‌ها را در کنار رودخانه و یا مکان‌های نامشخص شست و شو می کنند.

بازرس اتحادیه صنف فرش همدان با اشاره به تبلیغات قالیشویی‌های غیر مجاز در شبکه دیوار در فضای مجازی اظهار داشت: بسیاری از این افراد در این برنامه اقدام به تبلیغات کرده و تنها شماره تلفن خود را ذکر کرده‌اند. از معایب کار این است که آنها زیر قیمت شست‌و‌شو می‌کنند و یا بالاتر از نرخ قانونی را از مردم دریافت می‌کنند ولی یا از مواد نامناسب استفاده کرده و یا کار به درستی انجام نمی‌گیرد.

عدالتی بیان کرد: متاسفانه فعالیت‌های اینچنینی، مشکلات بسیاری برای شهروندان بوجود آورده و عدم دسترسی به این افراد و اماکن آنها، پیگیری شکایت شهروندان را غیر ممکن ساخته است.

وی تصربح کرد: خواهشمندیم شهروندان هوشیار باشند و فرش‌های خود را به قالیشویی‌های دارای پروانه کسب و واحدهایی که جواز آنها از سوی اتحادیه شهرستان همدان صادر شده تحویل دهند تا خدایی ناخواسته دچار ضرر و زیان احتمالی نشوند.

عدالتی افزود: شهروندان در صورت نیاز می توانند استعلامات لازم را از اتحادیه اخذ کنند و در صورت وجود هرگونه نارضایتی و شکایت از نحوه عملکرد قالیشویی‌های شهرستان مراتب را از طریق بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اعلام کنند.

بازرس اتحادیه صنف فرش همدان گفت: این اتحادیه کارت های شناسایی را برای قالیشویی های مجاز شهرستان صادر کرده که شهروندان می توانند قبل از تحویل فرش و یا کالای خود می توانند با این روش از مجاز بودن آن واحد اطمینان حاصل کنند.

به گزارش تسنیم, مردم می توانند برای اطلاع از وجود واحدهای مجاز و بررسی نرخ های قانونی با شماره تلفن 08132512630 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار