نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. بهمن 1397 - 20:08   |   کد مطلب: 26408
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:
گرانی سبزیجات به دلیل برودت هوا است
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: افزایش قیمت سبزیجات ناشی از برودت هوا است و با توجه توقف کشت آن در استان، این روند تا چند هفته دیگر ادامه دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا شجاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فصل زمستان به دلیل کشت نکردن سبزیجات در همدان، این محصول از استان های گرمسیر وارد می شود.
وی اضافه کرد: پرداخت هزینه بالا برای حمل و نقل سبزیجات از استان های جنوبی به این منطقه، از عوامل افزایش قیمت این محصول است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: از سوی دیگر نزدیکی همدان به تهران موجب تاثیر بازار میوه و تره بار پایتخت بر روی بازار همدان و افزایش قیمت ها می شود.
وی ادامه داد: قیمت این محصولات با توجه به گردش پول در تهران بیشتر از شهرستان ها است و این موضوع موجب شده نرخ سبزیجات در همدان نسبت به استان های دورتر از پایتخت بیشتر باشد.
شجاعی تاکید کرد: با این وجود به علت کنترل های صورت گرفته توسط بازرسان این سازمان، قیمت میوه و تره بار در همدان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان پیش بینی کرد که قیمت سبزیجات با گرم شدن هوا کاهش یابد.
وی همچنین درباره علت پایین بودن کیفیت برخی از محصولات گفت: سرمای هوا بر کیفیت محصولاتی از جمله پیاز تاثیر گذاشته و این امر طبیعی است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار