نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. بهمن 1397 - 20:03   |   کد مطلب: 26403
از کتاب «احتجاج‌های قرآنی پیامبر اسلام(ص) و کارکردهای آن در دانشکده علوم قرآنی ملایر رونمایی شد .

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌ الاسلام «محمد باقر برقراری» ظهر امروز (۲۸ بهمن) در مراسم رونمایی از کتاب «احتجاج‌های قرآنی پیامبر اسلام(ص) و کارکردهای آن » در دانشکده علوم قرآنی ملایر  گفت: امروز یکی از نیازهای جامعه ما توجه به امر مطالعه  به ویژه در بین  جوانان  است.

امام جمعه ملایر  با معرفی ان کتاب  با بیان اینکه  امروز در میان اقشار مختلف جامعه  ضرورت وجود چنین کتبی  نیاز است افزود:  کسانی که به دنبال استدلالات عقلی و منطقی هستند  می‌ توانند از چنین منابعی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد:  این کتاب می‌ تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات و با استدلال منطقی در مسائل دینی و اعتقادی باشد.

 وی ضمن تقدیر از نویسنده کتاب  بر تشویق و حمایت از نویسندگان به ویژه نویسندگان دینی  تاکید کرد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد انتشار بیشتر چنین کتبی برای در راستای رفع نیاز دانشجویان و طلاب باشیم.

 در ادامه معاون اداری ، مالی  و عضو هیات علمی دانشکده علوم قرآنی ملایر نیز  در در مقام داوری این کتاب به معنای احتجاج  از نظر منطق  اشاره کرد و گفت:  احتجاج در  حقیقت اثبات ادعا  با دلیل است.

 

حجت‌ الاسلام حسین مقدس گفت:  که در این راستا از راهکارهای مهم استدلال از منطق  برهان و جدل است که در آن از مسلمات و مشهودات کمک گرفته می‌شود که برای مخاطب قابل استفاده و توجه است.

وی با بیان اینکه  احتجاجات قرآنی پیامبر در سه محور توحید، نبود و معاد آمده است تصریح کرد: نویسنده در این کتاب تلاش کرده  تا با بیان آیات قرآنی در قالب استدلالات منطقی  در این سه محور احتجاجات پیامبر  را تببین کند.

  وی با بیان اینکه این کتاب منبع مهم و پاسخگوی برای  طلاب و دانشجویان رشته‌های مرتبط و  مختلف خواهد بود گفت:  این اولین کتاب رونمایی شده از پایان نامه‌وی اضافه کرد: های  پژو قرآنی در دانشکده علوم قرانی ملایر است

معاون اداری ، مالی  و عضو هیات علمی دانشکده علوم قرآنی ملایر گفت:  کتاب«احتجاج‌های قرآنی پیامبر اسلام(ص) و کارکردهای آن »   تألیف سیدمصطفی موسوی، پژوهشگر قرآنی در دانشکده علوم قرآنی ملایر  است که  با عنوان «بررسی و تبیین کارکرد‌های احتجاجات پیامبر اکرم(ص) در جهان معاصر»  به عنوان پایان‌نامه دوره ارشد سیدمصطفی موسوی بوده که سال ۹۵ جهت ارزیابی به دانشگاه علوم و معارف قرآن قم ارسال و  پس از ارزیابی‌های صورت گرفته این اثر یکی از پروژه‌های برتر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شناخته شد و حق امتیاز چاپ به عنوان کتاب را کسب کرد.

 گفتنی است: مراسم رونمایی از کتاب «احتجاج‌های قرآنی پیامبر اسلام(ص) و کارکردهای آن» با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و دانشکده علوم قرآنی ملایر در برگزار شد.

 

منبع: شبستان

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار