نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. بهمن 1397 - 20:01   |   کد مطلب: 26402
مجمع خیران سلامت ملایر در سال ۱۳۹۲ تشکیل و امروز بعد از گذشت حدود شش سال اقدامات ارزشمندی را در حوزه سلامت شهرستان ارائه کرده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ خداوند در وجود همه انسان‌ها حب ذات و حب نفس را قرار داده است  وهمه انسان‌ها به خاطر نفس و ذات خودشان هم که شده مایل به انجام کار خیر هستند.

خداوند در قرآن کریم می‌فرمایید:«اگر کار خوبی انجام دادید در واقع در حق خودتان بوده و اگر کار بدی نیز انجام دادید در حق خودتان بدی کرده‌اید».

 در این میان خیران  که نامشان همواره به نام کار خیر ثبت می‌شود  و خوب می‌ دانند که کار خیرشان ذخیره ای برای  قیامتشان است همواره در صدر قرار داشته و کار خیرشان  باقیات و صالحاتی است که خیرش تا قیامت ادامه دارد.

 از جمله کارهای خیری که همواره یکی از اولویت‌ها و نیازهای امروز جامعه است  انجام امور خیر حوزه سلامت و تندرستی است که  کسانی که در مسیر صحت و سلامتی جامعه و مردم گام برداشته  چه جایگاهی دارند و این کار خیرشان همواره اجر و ثوابی حسنه و ویژه برایشان خواهد داشت.

 چند سالی است که  نهادی مردمی با نام مجمع خیرین سلامت در کشور در راستای کمک به  حوزه سلامت و تاسیس شده و افتخارش نیز خدمات دهی در حوزه بهداشت و درمان به مردم است.

 

شهرستان ملایر نیز که از نظر وقف و وجود واقفان خیر اندیش از گذشته تا به امروز  همواره جایگاه ویژه‌ای را در کشور و جایگاه برتر استان را داشته و پیشتازی  ملایر در عرصه خیران سلامت در سطح کشور مهر تاییدی بر این توانمندی  است  و بار دیگر به این پیشگامی ملایر در عرصه سلامت با وجود خیران و واقفان بزرگش باید  افتخار کرد.

در هر کوی و برزن این شهرستان نام خیران، واقفان و نیکوکاران می درخشد، نیکوکارانی که در سطح کشور شهره اند و گواه آن  مرحوم سیف الدوله و بانو فخرالحاجیه است.

بزرگترین موقوفات این شهرستان مربوط به موقوفات مرحوم سیف الدوله  بوده وموقوفات این واقف خیر اندیش در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی ، آموزشی، اطعام دهی و کمک به نیازمندان و.. است

مجمع خیران سلامت ملایر نیز در سال 139۱ تشکیل شد و امروز بعد از گذشت حدود شش سال اقدامات ارزشمندی را در حوزه سلامت شهرستان ارائه کرده است.

 

رئیس مجمع خییرین سلامت ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت به عنوان یک نهاد مردمی در کشور فعال است، اظهار کرد: این مجمع با هدف کمک و توسعه عرصه بهداشت و درمان در کشور تشکیل شده است.

عباس آذر همایون اهداف این مجمع را شناسایی و ساماندهی خیرین در عرصه سلامت، هماهنگی در امور احداث و تجهیزات مراکز درمانی، همیاری در امور مددکاری بیماران سخت درمان، مشاوره و معرفی بیماران نیازمند به مراکز درمانی و پزشکان عنوان کرد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به تشکیل مجمع خیرین سلامت ملایر به عنوان یکی از زیرشاخه‌های مجمع خیرین در کشور گفت: این مجمع فعالیت خود را از  از اردیبهشت سال 91  شروع و هم اکنون بیش از 350 عضو دارد.
 وی گفت: در اوایل سال 96 نیز شورای مشارکت های مردمی بانوان این مجمع تشکیل شد که بیش از 160 عضو و چهار کمیته آموزش و پیشگیری، فرهنگی، ورزشی و مذهبی دارد .

وی با بیان اینکه رسیدگی به امور بهداشتی کشور تنها از عهده یک نهاد و وزارتخانه برنمی‌آید، افزود: در این راستا نیاز است همه آحاد جامعه، نهادها و خیرین با ورود به این عرصه در راستای سلامت جامعه، بخش بهداشت و درمان را یاری کنند.

 رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به جایگاه شهرستان ملایر در وقف گفت: واقفان ملایر از گذشته تاکنون در زمینه‌های مختلف وقف گام برداشته و ثمرات آن نیز پیشرفت‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف بوده است.

وی افزود: مرحوم سیف‌الدوله به عنوان بزرگترین واقف ملایری وقف‌های متعددی را در بخش‌های فرهنگی، مذهبی، تحصیلی و درمانی در شهرستان داشته که ثمرات آن امروز نصیب مردم ملایر شده است.

آذرهمایون با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت ملایر با هدف مشارکت‌های مردم و شناسایی نیازهای بهداشت و درمان شهرستان تشکیل شده، گفت: جذب خیرین همچنان ادامه دارد و سود کمک‌های واریزی خیرین با نیت خیر در پروژه‌های درمانی  هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف ما شناسایی پزشکان متخصص و خیر در خارج از شهرستان است تا بیمارانی که نیاز به کمک دارند را به این پزشکان معرفی کنیم.

 

آذرهمایون با اشاره به اقدامات بخش مددکاری مجمع خیرین سلامت ملایر بیان کرد: انجام مشاوره درمانی، کمک هزینه به بیماران سرطانی و  کمک های غیر نقدی به بیماران نیازمند بیمارستان ها از جمله اقدامات بخش مددکاری مجمع خیرین سلامت ملایر بوده که از کمک مددکاران با تجربه بهزیستی انجام شده است.

وی با بیان اینکه  برخورداری از تجهیزات پزشکی به‌روز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان ملایر، یک ضرورت است گفت: امیدواریم خیران با توجه به نیاز سنجی در راستای کمک به رفع نیاز مراکز درمانی  باز هم اقدامات خود را داشته و ما را همراهی کنند.

 

آذرهمایون با اشاره به پیشرفت علم پزشکی گفت: با این وجود به خاطر برخی کمبودها مانند منابع مالی باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و خیران در بخش سلامت کمک گرفت که خوشبختانه خیران در این عرصه خوب ورود کرده‌اند.

 وی بازسازی بیمارستان امام حسین(ع)، اهدای تجهیزات توسط خیران، احداث بیمارستان۹۶ تخت خوابی توسط حاج حسن توکلی در روستای جوراب، همکاری مددکاران در کمک به درمان بیماران سخت‌درمان، برگزاری جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی،  برگزتذی همه ساله جشن خیران سلامت ، اشاعه فرهنگ اهدای عضو و برگزاری همایش اهدای عضو برای نخستین بار در غرب کشور برگزاری  نخستین همایش بانوان خیر و نیکوکار عرصه سلامت ملایر در ماه گذشته و.. را از اقدامات مجمع خیران سلامت ملایر برشمرد.

 رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش  دو هزار نفر در ملایر کارت اهدای عضو دارند و تا کنون بیش از 23 نفر از  اعضا کنندگان عضو در ملایر نام خود را در بین ایثارگران این عرصه در کشور  به ثبت رسانده اند.

منبع: شبستان

 

 

 

 

پایان پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار