نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. بهمن 1397 - 19:55   |   کد مطلب: 26385
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان ملایر گفت: با توجه به اینکه این انجمن ۳۵۰ خانواده مددجو شامل ۷۰۰ نفر را تحت پوشش خود دارد نسبت به توزیع سبد کالا بین خانواده‌ها در مجموع به مبلغ ۲۱ میلیون تومان اقدام شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین عباس آبادی، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان ملایر امروز، ۲۴ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، افزود: به‌منظور رفاه حال مددجویان با هماهنگی میرزایی، رئیس بیمارستان مهر خدمات رایگان درمان به مددجویان ارائه شد.
وی افزود: هم‌چنین کارت هدیه به فرزندان بالای ۱۲ سال مجموعاً به مبلغ ۴ میلیون تومان اهدا شد.
وی اظهار کرد: این خدمات شامل ویزیت رایگان مددجویان تحت پوشش توسط پزشک زنان، چشم، اطفال، داخلی پزشک عمومی و آزمایشگاه بود، همچنین مرکز مشاوره هادی به‌صورت مجزا خدمات رایگان مشاوره‌ای به مددجویان واجد شرایط ارائه کرد.
عباس آبادی ادامه داد: با بررسی وضعیت خانوادگی مددجویان، همراه با تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی، سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت زندانیان ملایر نسبت به سرکشی از چند خانواده مددجو که دچار مشکلات حاد و تنگنا بودند، اقدام کردیم و با اهدای سبد کالا شامل اقلام خوراکی و حبوبات و اهدای کارت هدیه، مشکلات آن‌ها بررسی و رفع شد.
عباس آبادی در ادامه با بیان اینکه وظیفه اصلی این انجمن ارائه خدمات فرهنگی، معیشتی، تحصیلی، فرهنگی، بهداشتی و درمان و ... به خانواده زندانیان است، گفت: امسال در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌های زندانیان کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: هر ساله آموزش‌هایی نظیر مدیریت هیجانات، مهارت کنترل خشم و مهارت مدیریت استرس، پیشگیری از خطرات و سوء استفاده از اینترنت، استفاده بهینه از فضای مجازی و … به اعضای خانواده محکومین ارائه می‌شود.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان ملایر تصریح کرد: خانواده زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری قرار دارند و ما تلاش می‌کنیم در این دوره‌های آموزشی شیوه‌های مواجه این خانواده‌ها با آسیب‌های اجتماعی را آموزش دهیم.
عباس آبادی گفت: حساب زندانی از خانواده او جداست و نباید به این خانواده‌ها در نبود سرپرست خانواده بی‌توجهی شود.
وی با تأکید بر اینکه همگرایی دستگاه‌‎های دولتی به منظور استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان به عنوان یک سازمان مردم نهاد ضروری است، خاطرنشان کرد: باتوجه به نقشی که این انجمن در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد تا جامعه، متحمل هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی نشود.
عباس آبادی افزود: افزایش درآمد خانواده‌های زندانیان و بروز خلاقیت و توانمندی های آنان با استفاده از امکانات مراکز فنی و حرفه ای باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع:ایکنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار