نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. بهمن 1397 - 23:33   |   کد مطلب: 26363
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد
اجرای فاز اول طرح بهسازی در 795 روستای استان همدان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: اجرای فاز یک طرح بهسازی در 795 روستای استان همدان اجرا شده و در 384 روستا نیز فاز دو و فاز سه طرح بهسازی اجرایی شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسن ظفری عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی  جدول‌گزاری روستای ضربعلی شهرستان ملایر  با اشاره به افتتاح 24 پروژه بهسازی روستایی در ایام دهه فجر اظهار داشت:  این پروژه‌ها با اعتبار 8 میلیارد تومان افتتاح شدند.

وی گفت: در کل استان همدان هزار و 350 مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات 25 میلیونی تومانی مورد بهره‌برداری  قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان به اجرای فاز یک طرح بهسازی در 795 روستای این  استان اشاره و اضافه کرد: در 384 روستا نیز فاز دو و فاز سه طرح بهسازی اجرایی شده است.

وی تکمیل طرح بهسازی در روستاهای نیمه‌کاره را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری بنیاد مسکن استان همدان دانست و بیان کرد: طرح بهسازی در 311 روستا به صورت نیمه‌کاره انجام شده است.

ظفری شاخص بهسازی در استان همدان را  75 درصد اعلام و تصریح کرد:  این شاخص در استان‌های دیگر به طور متوسط 45 درصد است که فاصله قابل‌توجهی است.

وی بهسازی در استان همدان را ثمره  مشارکت مردم، هم افزایی ادارات  و کمک دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان سهمیه استان همدان در  زمینه بهسازی و مقام‌سازی مسکن روستایی را  117 هزار سهمیه  بیان کرد و گفت: از این تعداد 95 هزار فقره  مسکن دارای شرایط به سیستم بانکی  معرفی شده‌ و یک هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

وی افزود: از  مجموع 118 هزار سهمیه تا  امروز 90 هزار از تسهیلات بهسازی  نوسازی برخوردار شده و موفق به دریافت پایان کار شده‌اند.

ظفری به صدور سند مالکیت در 803 روستای استان همدان اشاره  و بیان کرد: در این زمینه بالغ بر 145 هزار جلد سند منگوله‌ای و تک‌برگه‌ای صادر شده است.

وی افزود: امروز 90 درصد اماکن روستایی دارای سند مالکیت بوده و 10 درصد مابقی واحدهای فرسوده و رها شده است که رغبتی از جانب مالکین نبوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی و جدول‌گذاری هشت روستا در ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: امید است با مشارکت مردم و هم افزایی مسئولان کار عمرانی این پروژه‌ها آغاز شده و طی سال‌های آینده شاهد افتتاح آن‌ها باشیم که شاهد بهره‌مندی مردم از خدمات نظام باشیم.

انتهای پیام/گ/

دیدگاه شما

آخرین اخبار