نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. بهمن 1397 - 23:30   |   کد مطلب: 26360
معاون سازمان صنایع کوچک در ملایر:
202 شهرک صنعتی کشور دارای تصفیه‌خانه هستند
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در کل کشور 202 شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه بوده که در غالب 229 مدول در حال فعالیت هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ فتحعلی محمدزاده بعد از ظهر امروز  درحاشیه افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سهند ملایر ایجاد تصفیه‌خانه را یکی از خدمات متمرکز در شهرک‌های صنعتی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی صنایع کوچک هستند و توانایی ایجاد تصفیه‌خانه را ندارند احداث تصفیه‌خانه مرکزی یکی از خدمات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

وی افزود: در همین راستا در حال حاضر 175 هزار مترمکعب در کشور برای تصفیه پساب‌های کارخانه‌ها در شهرک‌های صنعتی  ظرفیت‌سازی شده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تصفیه پساب‌های آب‌های صنعتی در غالب 229 مدول تصفیه‌خانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف احداث این تصفیه‌خانه‌ها تصریح کرد: کنترل آلایندگی و مسائل زیست‌محیطی و کاهش بار آلایندگی واحدها  اولین هدف احداث است.

محمدزاده استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌ها برای آبیاری فضای سبز و استفاده بهینه از منابع آبی شهرک‌های صنعتی را از دیگر اهداف احداث تصفیه‌خانه‌ها عنوان کرد و گفت: در شهرک ملایر واحدهای صنعتی خوبی مستقر هستند که عمدتاً در بخش مواد غذایی، سبزه و تولید کشمش اقدامات خوبی انجام می‌دهند.

وی صادرات محصولات را یکی دیگر از مزایای شهرک صنعتی سهند ملایر عنوان کرد و افزود: این یک افتخار برای منطقه است که محصولات تولیدی شهرک سهند ملایر به هشت کشور صادر می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کمک به توسعه کشاورزی برای کشت انگور و  کشمش را از دیگر مزایای شهرک ملایر عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموع کل شهرک‌های صنعتی استان همدان 10 شهرک  دارای تصفیه‌خانه است که 76 درصد داخل شهرک‌ها هستند.

وی گفت: در کل کشور 202 شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه هستند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار