نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. بهمن 1397 - 23:27   |   کد مطلب: 26355
همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر 4 پروژه عمرانی آبرسانی به ارزش یک میلیارد و 990 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدرضا ترکاشوند پیش از ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از پروژه تکمیل مخزن و اجرای شبکه آبرسانی روستای حسین‌آباد شاملوی ملایر  اظهار کرد: پروژه تکمیل مخزن یک هزار مترمکعبی و اجرای 4 کیلومتر شبکه توزیع آب و استانداردسازی انشعابات روستای حسین آباد شاملو سال گذشته از محل اعتبارات ملی کلید خورد.

وی با اذعان به اینکه این پروژه با یک میلیارد و 190میلیون تومان در روستای حسین‌آباد، بخش جوکار شهرستان  ملایر به بهره‌برداری رسید، افزود: پروژه‌ای که در چند سال گذشته نیمه‌کاره مانده بود، به همت هر دو نماینده شهرستان در این ایام مبارک به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر عنوان کرد: با بهره‌برداری از پروژه فوق،600 خانوار با چیزی در حدود 2 هزار نفر جمعیت از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه مخزن مذکورحداقل تا 30 سال آینده پاسخگوی نیاز روستا خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مخزن یکی از بزرگ‌ترین مخازن شهرستان ملایر است که در صورت قطع برق و معیوب شدن پمپ می‌تواند حداقل 36 تا 48 ساعت نیاز مشترکین روستای حسین‌آباد را تآمین کند.

 ترکاشوند بیان کرد: همزمان با ششمین روز از ایام‌الله دهه فجر، به صورت همزمان، پروژه اجرای قسمتی از شبکه توزیع آب روستای ازناو با صرف 200 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و پروژه آبرسانی به روستای گنبد با صرف 200 میلیون تومان اعتبار در ایام‌الله دهه فجر سال جاری نیز به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: پروژه آبرسانی به روستای حمزه‌لو سفلی نیز با صرف 400 میلیون تومان اعتبار افتتاح شد که در اجرای پروژه مذکور، حفر چاه دهانه گشاد، اجرای  400 متر خط انتقال، تجهیز چاه، اجرای خط برق و نصب ترانس، نصب کلریناتور و تله‌متری عملیاتی شد.

در ادامه  احد آزادیخواه اظهار کرد: دولت مطابق آخرین جلسه تلفیق بودجه، اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی به منظور تسهیل آبرسانی به روستاها و ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در نظر گرفته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه مبلغ دقیق این اعتبارات و نحوه توزیع آن فعلا مشخص نیست، افزود: در حالت کلی، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تقریبا معادل سال گذشته اعتباراتی به منظور تسهیل آبرسانی به روستاها و ایجاد شبکه‌های آبرسانی در نظر گرفته شده است.

همچنین محمود رضا عراقی، معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: کار بزرگی که متولیان امر در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان انجام دادند موجب شده تا آب آشامیدنی سالم و مطلوب به دست مردم برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار