نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. بهمن 1397 - 18:53   |   کد مطلب: 26345
با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
سه پروژه آب روستایی در استان همدان کلنگ‌زنی شد
امروز 3 پروژه آب و فاضلاب استان همدان با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 900 میلیون تومان با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حمیدرضا جانباز ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی سه پروژه در استان همدان که شامل اجرای شبکه توزیع آب در روستای آورزمان شهرستان ملایر و دو پروژه  آبرسانی به روستاهای دستجرد شهرستان بهار و اجرای خط انتقال فاز 2 مجتمع عظیم دره شهرستان کبودراهنگ با برآورد 7 میلیارد و 900 میلیون تومان است، اظهار کرد:‌ خوشبختانه در قالب تکمیل تعداد مجتمع‌های آبرسانی کشور، 924مجمتع روستایی تعریف شده است.

وی افزود: براساس اولویت های تعیین شده در سازمان برنامه و بودجه، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با پیشنهاد دولت در روزهای آتی با موافقت مجلس اعتبارات بیشتری به مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر 6 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بهره‌مند شدند، گفت: با توجه به بودجه سال 98 تعداد جمعیت تحت پوشش برخوردار از آب سالم و بهداشتی ارتقاء خواهد یافت.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر بیش از 75 درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردارند، خاطرنشان کرد:البته براساس شاخص‌های بین‌المللی بیش از 90 درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

جانباز با تاکید بر اینکه سعی ما بر تکمیل مجتمع‌های آبرسانی است، عنوان کرد: امیدواریم با تکمیل این مجتمع‌ها تا پایان سال 98 درصد بیشتری از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

وی یادآورشد: بر اساس مصوبات مجلس و مطابق برنامه‌ریزی های انجام شده در نظر داریم تا پایان سال 98 بین 800 هزار تا یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور را به جمعیت تحت پوشش اضافه کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه سخنانش در خصوص سهم آب و فاضلاب از بودجه سال 98 نیز عنوان کرد: سعی ما بر این است در بودجه سال98 به گونه‌ای عمل کنیم تا استان‌هایی که در بحث برخورداری مشترکین از آب شرب از متوسط و نرم تعیین شده پایین‌تر هستند به این نرم نزدیک شوند.

وی به پروژه های همدان اشاره و تصریح کرد: غعتبار مورد نیاز و برآورد شده برای سه پروژه مذکور چیزی در حدود 8 میلیارد تومان است.

جانباز یادآور شد: در دهه فجر انقلاب اسلامی 40 پروژه در کشور هدف‌گذاری شده که این پروژه‌ها شامل تصفیه‌خانه های آب و فاضلاب، سامانه‌های شیرین‌سازی آب بوده و سعی بر این است تا در همه نقاط کشور این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: گمان می‌کنم با ارزیابی اولیه ما از لایحه بودجه سال 98 و تغییراتی که در کمیسیون تلفیق رخ داده عنایات لازم به سرفصل های آبرسانی و به طور خاص آبرسانی روستایی شده است و پیش‌بینی بر این است که بودجه خوبی از محل صندوق توسعه ملی به تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اشاره و خاطرنشان کرد: هدف در موضوع روستاها در گام نخست تکمیل مجتمع‌های آبرسانی است تا تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از آب شرب برخورار شوند.

وی ادامه داد: البته در 200 روستا هم در بخش ریالی فاضلاب و هم در بخش استفاده از اعتبارات بانک توسه  اسلامی هدف‌گذاری های لازم انجام  شده  و 75 روستا از محل اعتبارات عمرانی و 111 روستا از محل اعتبارات بانک توسعه در حال اجرای شبکه‌های فاضلاب روستایی هستند اما به نظر می رسد راه نرفته در این بخش بسیار است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری‌های صحیحی انجام شده به گونه‌ای که ابتدا مشکل آب روستاییان مرتفع شود و در گام بعدی مشکلات فاضلاب برطرف شود.

کلنگ‌زنی 22 پروژه عمرانی به ارزش 176 میلیارد 500 میلیون تومان

در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 22 پروژه عمرانی به ارزش 176 میلیارد و 500 میلیون ریال در ایام الله دهه  فجرخبر داد.

سید مصطفی هاشمی گفت:امسال نیز همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر،16پروژه عمرانی قابل افتتاح و 6پروژه عمرانی قابل کلنگ‌زنی از سوی شرکت آبفار تقدیم مردم انقلابی استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه جمعیت روستایی تحت پوشش آب آشامیدنی از کمتر از 20 درصد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به 76/03درصد در وضعیت فعلی رسیده است.

هاشمی یادآور شد: تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی از کمتر از 30 هزار فقره در ابتدای پیروزی انقلاب به 143 هزار در ابتدای دولت یازدهم،146 هزار در ابتدای دولت دوازدهم و 153 هزار فقره در شرایط فعلی رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار