نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. بهمن 1397 - 18:43   |   کد مطلب: 26342
معاون اول رئیس جمهور گفت: دشمنان با دولت‌ها دشمنی ندارند بلکه با ایران مشکل دارند و نمی‌خواهند ایران قدرتمند در دنیا وجود داشته باشد، دشمن با اسلامیت و جمهوریت ایران مشکل دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از فاز دوم شرکت فروسیلیس غرب پارس ملایر با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آرمان‌های انقلاب برای نسل‌های جدید تازگی داشته و باید تبیین شود.

وی با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی افزود: ما با انقلاب به دنبال آزادی، استقلال، عدالت، توسعه کشور و ...بودیم.

 معاون اول رئیس جمهور گفت: اکنون بعد از 40 سال ایران جزو امن‌ترین و آزادترین کشور منطقه بوده و البته نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی این آرمان‌ها را محقق کرده، ادامه داد: امروز همه به دنبال تحقق هر چه بیشتر این آرمان‌ها هستند.

جهانگیری با اشاره به شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و  موقعیت مناسب ایران در منطقه تصریح کرد: رسانه‌های دشمن این روزها با بیان مسایل مبهم می خواهند انقلاب را ناکارامد مطرح کنند.

وی جشن‌های انقلاب و دهه فجر را فرصتی مناسب برای بیان آرمان‌های انقلاب به نسل جوان دانست و عنوان کرد: ما به دنبال عدالت بودیم و برخی از رسانه‌ها به اصرار می‌خواهند به مردم بقبولانند که وضع نسبت به پیش از انقلاب بدتر شده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: براساس شاخص‌های معتبر و مجامع رسمی می‌توان ثابت کرد که آنگونه که دشمن مانور می‌دهد نیست و به دورترین مناطق کشور هم در طول این 40 سال رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه قبول داریم که در برخی از نقاط کشور هنوز مشکلاتی وجود دارد اما همان مشکلات  پیش از انقلاب در کل مناطق وجود داشته، خاطرنشان کرد:  امروز نمی‌‌توان روستایی بدون برق، آب لوله‌کشی پیدا کرد و  اقدامات فراوانی در محرومیت‌زدایی انجام شده است.

جهانگیری پیشرفت کشور در بسیاری از مسائل را بی‌نظیر خواند و گفت: در بخش معادن اتفاقات بزرگی در کشور در طول این سال‌ها افتاده و تولیدات ما چندین برابر شده است.

وی افزود: پیش از انقلاب یک چند هزار تن فولاد تولید می‌کردیم اما  اکنون چندین برابر شده و تا چند سال اینده به 50 میلیون تن می‌رسد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: تولید مس، آلومینیم، سیمان و بسیاری موارد دیگر در کشور افزایش چشمگیری داشته  و تولیدات ما  حداقل 10 برابر شده است و رشدهای عظیمی در کشور داشته‌ایم.

وی به پیشرفت ایران در بخش نفت، گاز و  انرژی اشاره و تصریح کرد: اگر  پیشرفت ایران اسلامی را با کشورهای منطقه مقایسه کنیم توسعه شدیدی داشته‌ایم و اکنون جایگاه رفیعی در منطقه داریم و باید به انقلاب و دستاوردهای آن با توجه به دشمنی‌هایی که از روز اول وجود داشته، افتخار کنیم.

جهانگیری گفت: دشمن از ابتدا چوب لای چرخ انقلاب گذاشته و سعی کرده جلوی پیشرفت ما را بگیرد و پس از پیروزی انقلاب جنگ را تحمیل کردند و همه دنیا یک طرف و ایران طرف دیگر بود در حالیکه به ما حتی یک قطعه تجهیزات نظامی داده نمی‌شد.

وی افزود: بعد جنگ تحریم‌ها اضافه شد، توافق کردیم از توافق بیرون رفتند، چرا که دشمنان با  نظام و دولت دشمنی نداشتند بلکه  با ایران مشکل دارند و نمی‌خواهند ایران قدرتمند در دنیا وجود داشته باشد، دشمن با اسلامیت و جمهوریت ایران دشمنی دارد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: ملایر با تکیه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود علاوه بر رفع  مسایل و مشکلات خودش می‌تواند به دیگر مناطق نیز کمک کند.

وی به کار دست هنرمندان ملایری در حوزه مبل و منبت اشاره و اضافه کرد: امروز دیدم که هنرمندان ملایری چگونه با یک تکه چوب آثار فاخری تولید می‌کنند که دارای جایگاه و ارزش در بازارهای جهانی و بین‌المللی است.

جهانگیری با اشاره به کشاورزی در استان همدان گفت: هر شهرستان همدان یک ظرفیت خاصی در حوزه کشاوزی وجود دارد همین گردوی تویسرکان، انگور ملایر و محصولات اسدآباد و ...که باید این ظرفیت‌ها را به کار گرفت و دولت با دادن تسهیلات حمایت می‌کند و البته باید بخش خصوصی نیز فعال شود.

وی با اشاره به کارخانه فروسیلیس یادآور شد: روزی برخی صنایع در انحصار چند کشور مطرح دنیا بود اما امروز ما در ملایر شاهد استخراج شمش منیزیم از دل سنگ هستیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: برای رفع مشکل منبت‌کاران با آقای مونسان و حجتی حتما به دنبال رفع مسائل واردات چوب خواهم بود و از میراث فرهنگی می‌خواهم پیگیر این صنعت دست باشد.

جهانگیری به وام روستایی اشاره و تصریح کرد: این وام‌ها در اختیار فرمانداران و استانداران قرار گرفته و منابع آن مشخص است که می‌توان در قالب وام‌های کوچک به روستاییان داد.

وی همچنین به سبد کالا اشاره و خاطرنشان کرد: عده‌ای تصور می کنند که این سبد کالا فقط برای کارمندانی است که حقوق زیر 3 میلیون دارند، این طور نیست بلکه هر فردی که درآمدی زیر 3 میلیون دارد شامل این بسته حمایتی می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت می‌خواهد با این بسته کمی از بار فشار اقتصادی بر دوش مردم را بکاهد زیرا در این شرایط نمی‌تواند مردم را تنها بگذارد و این بسته‌های حمایتی تکرار خواهد شد و برای سال آینده نیز این برنامه را داریم.

انتهای پیام/گ/

دیدگاه شما

آخرین اخبار