نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. بهمن 1397 - 18:38   |   کد مطلب: 26341
در کارخانه فرو سیلیس غرب پارس ملایر انجام می‌شود
تولید شمش منیزیم برای نخستین بار در کشور
مدیرعامل میدکو گفت: برای نخستین بار در کشور عملیات اجرایی تولید شمش منیزیم در شرکت فرو سیلیس غرب پارس ملایر آغاز شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی‌اصغر پورمند بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از فاز دوم واحد تولیدی  ملایر ظرفیت تولید این خط را 12 هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: برای افتتاح این پروژه بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای 540 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

وی زمان پروژه را 21 ماه اعلام کرد و گفت: با افتتاح خط اولیه دو واحد فرو سیلیس غرب پارس، 24 هزار تن فرو سیلیس تولید شده است.

مدیرعامل میدکو به همکاری بانک صنعت، معدن و پاسارگاد به پروژه‌های این شرکت اشاره و تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور تولید شمش منیزیم در شرکت فرو سیلیس غرب پارس انجام می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه امروز آغاز شده و با توجه به معادن زیاد دولومیت و عدم استفاده از آن‌ها تولید این فلز راهبُردی در این واحد آغاز می‌شود.

پورمند به انعقاد قراردادهای لازم برای اجرای پروژه تولید شمش منیزیم اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه با ظرفیت 6 هزار تن و 160 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آغاز و اشتغال‌زایی برای 600 نفر انجام می‌شود.

وی گفت: تمامی هدف ما در اجرای پروژه‌های مختلف پیشرفت کشور است.

در ادامه محمد کاظمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای راه‌اندازی واحد تولیدی ذوب‌آهن آلیاژی ملایر بیان کرد: با همراهی‌ها و وحدت مسئولان و تخصیص 16 1000 میلیارد در ستاد تسهیل این واحد به چرخه تولید بازگشت.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های منطقه بسیار تاکید شده  و در همین راستا اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به انتخاب ملایر به عنوان شهر جهانی انگور و شهر ملی مبل و منبت اشاره و بیان کرد: با ملی شدن منبت ملایر دو جشنواره فروش بزرگ برگزار شد که در دومین جشنواره نزدیک به 400 میلیارد تومان مبل در شهرستان به فروش رفت.

وی تأمین و واردات چوب را از مشکلات اساسی 25 هزار صنعتگر بخش مبل و منبت در ملایر دانست و خاطرنشان کرد: امید است با توجهات دولت و همراهی با این صنعت بتوان این مشکل را حل کرد.

کاظمی کشاورزی را یکی دیگر از ظرفیت‌های ملایر معرفی کرد و گفت: یک سوم جمعیت شهرستان ملایر در بخش باغداری فعالیت دارند و 60 کارخانه سبزه پاک‌کنی در شهرستان فعال هستند.

کاظمی گفت: باغداری سنتی یکی از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی ملایر است و در راستای مرتفع کردن این مشکل طرح فراز تهیه و در حال اجرا است.

وی افزود: اگر این طرح به خوبی اجرا شود می‌توان تولید محصول انگور را تا سه برابر افزایش داد و این طرح نیازمند حمایت‌های لازم است و می‌توان یک کارگروه در کشور برای آن تشکیل داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بخش صنعت در شهرستان ملایر بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی و همین واحد فروسیلیس دارای مشکل برق بوده که رفع این مشکل نیازمند حمایت و کمک دولت است.

وی گفت: کشور ما امروز در یک جنگ اقتصادی به سر برده و معیشت مردم به خطر افتاده است و مردم در مضیقه هستند و این مسئله می‌طلبد که دولت بیشتر به مردم توجه کند تا از این گردنه به خوبی عبور کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه کشاورزی و صنایع‌دستی را دو مزیت اصلی ملایر دانست و تاکید کرد: اگر به این دو بخش توجهات لازم شود مشکل اشتغال در شهرستان رفع می‌شود.

وی گفت: انگور و منبت ملایر جهانی و ملی شده‌اند اما باید ظرفیت باغداری، تنوع در تولید محصولات، صادرات و رونق صنایع تبدیلی ملایر مورد توجه قرار گیرد و این نیازمند مدیریت صحیح است.

وی گفت: امروز بیشتر از هر زمانی به حمایت بخش تولیدی نیاز داریم  و حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال باید انجام شود.

نماینده ملایر در مجلس، ملایر را دارای 30 هزار ظرفیت اشتغال بالفعل  دانست و افزود: این ظرفیت در دو بخش خیاطی و منبت بوده که 20 هزار خیاط و 10 هزار منبت‌کار هستند.

وی تاکید کرد: در صورت حمایت تسهیلاتی و بیمه مشاغل صنعتگران خانگی، یک واحد تولیدی 30 هزار نفره در ملایر راه‌انداز می‌شود.

آزادی‌خواه تهیه چوب را از مشکلات اساسی حوزه مبل  منبت ملایر عنوان کرد و گفت: تهیه چوب و مواد اولیه صنعتگران بخش منبت را با مشکل مواجه کرده است.

وی توزیع سبد کالا را از اساس دارای مشکل دانست و گفت: سبد کالا در این مقطع کار خوبی بود اما حاشیه‌نشین‌ها و روستانشین‌ها به شدت توان کمی دارند و باید بیشتر دیده شوند.

انتهای پیام/گ/

دیدگاه شما

آخرین اخبار