نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. بهمن 1397 - 10:04   |   کد مطلب: 26340
فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ایران با پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا حرف‌های جدیدی برای گفتن داشت و تعادل ابر قدرت‌های جهان را به هم ریخت.

  به گزارش ملایری‌ها؛ سردار موسی صدقی شب گذشته در نخستین یادواره 280 شهید بخش سامن در سالن ورزشی امیرکبیر این شهر با اشاره به وضعیت کشور در هنگام آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: ایران با پیروزی انقلاب اسلامی حرف‌های جدیدی در دنیا برای گفتن داشت و تعادل ابر قدرت‌های جهان را به هم ریخت.

وی به اتحاد ابر قدرت‌های دنیا علیه ایران اسلامی در جنگ تحمیلی بیان کرد: هیچگاه در طول تاریخ دو ابر قدرت با هم متحد نشدند جز در جنگ تحمیلی ایران که شرق و غرب عراق را همراهی کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به مهم‌ترین رویکردهای ابر قدرت‌ها برای ضربه‌زدن به کشور اشاره کرد و گفت: آنها برای ضربه زدن به هر کشوری فضای اقتصادی، سیاستی و نظامی آن کشور را تحت فشار قرار می‌دهند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، ما از لحاظ سیاسی تحت فشار بودیم، جنگ نظامی علیه ما به راه انداختند و تحریم‌های شدیدی ضد ایران اعمال کردند.

 

صدقی با بیان اینکه وقتی شاه از ایران فرار کرد، قیمت نفت 39 دلار بود و دشمنان برای فشار به ایران آن را به 6 دلار رساندند، گفت: جنگ نظامی را علیه ما راه انداختند، ما را تحریم کردند و حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند و شرایط سختی برای ما پیش آمده بود.

وی به وضعیت نظایی عراق در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:  عراق با 5 هزار و 400 تانک و نفر بر به ما حمله کرد و در طی جنگ 3 تا  4 هزار تانک و نفربر را رزمنده‌های اسلام منهدم کردند اما در آخر جنگ عراق 9 هزار تانک داشت.

راوی دفاع مقدس افزود: عراق با 230 هواپیما به ایران حمله کرد، ایران در سه عملیات 150 هواپیما را منهدم کرد.

وی حضور 7 لشگر زرهی آماده و لشگر میلیونی را از دیگر گوشه‌های قدرت نظامی عراق در زمان جنگ تحمیلی عنوان و خاطرنشان کرد: در این موقعیت امام خمینی(ره) بیان کردند:« که دشمن قوی است و جوانان ما باید در مقابل  یک دشمن ابر قدرت بایستید و برای مقابله با آن یک راه بیشتر ندارید و آن توکل به خدا و توسل به ائمه است».

صدقی گفت: جوانان ما با همین توکل به خدا و توسل به ائمه در مقابل تانک‌های 35 تنی دشمن ایستادند و همین توسل باعث شد جنگ را سربلندانه به پایان برسانیمِ.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و نباید آنان را فراموش کنیم.

 

این مراسم یک مهمان ویژه داشت، شهیدی 17 ساله که در عملیات رمضان به شهادت رسیده و در شرق بصره تفحص شده است که در پایان مردم در کنار این شهید حضور یافتند و با او راز و نیاز کردند و با آرمان‌های این شهید پیمانی دوباره بستند.

انتهای پیام/گ/

دیدگاه شما

آخرین اخبار