نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. بهمن 1397 - 19:23   |   کد مطلب: 26331
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای تداوم انقلاب اسلامی باید نسل انقلابی بازتولید شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین ظهر امروز در در همایش «من انقلابی‌ام» به همراه مراسم رونمایی از سند سجلی و تندیس خواهر دباغ با بیان اینکه مقام حضرت زهرا(س) فوق تصور ماست اظهار کرد: اگر قرار است انقلاب ادامه داشته باشد، باید نسل انقلابی بازتولید شوند تا بتواند این انقلاب را جلو ببرند چراکه هدف انقلاب رساندن پرچم آن به دست حضرت مهدی(عج) است.

وی با طرح این سوال که برای تربیت نسل انقلابی باید چه کرد افزود: امام(ره) می‌فرماید انقلاب آمده است که پرچم را به دست صاحبش برساند و ان‌شاالله خواهد رساند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه 50 درصد جمعیت کشور ما خانم‌ها هستند که مهمترین وظیفه آنها همسری و مادری است تصریح کرد: برای تربیت نسل انقلابی نیاز به برخی ویژگی‌ها در این رابطه است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم رفتار خود را نسبت به تربیت فرزند تغییر دهیم در باید نوع نگاه تغییر ایجاد کنیم افزود: یک نگاه صحیح و یک نگاه غلط در تربیت فرزند وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسینی یمین با اشاره به اینکه در نوع نگاه غلط تربیت پدر و مادر نگاه مالکیتی به فرزند خود دارند ادامه داد: بچه امانت الهی است و خداوند ما را امانتدار قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب نام برای فرزندان بسیار با اهمیت است افزود: اسم روی تکوین نسل انقلابی اثر دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در نوع نگاه مالکیتی پدر و مادر سن ازدواج فرزند را مشخص می‌کنند بیان کرد: اگر می‌خواهیم جوانی تربیت کنیم که به درد انقلاب بخورد نباید آلوده به گناه شود.

وی با اشاره به اینکه برای تربیت نسل انقلابی پایه اول استقلال شخصیت است افزود: اگر می‌خواهیم فرزند ما در فضای جامعه مقلد بار نیاید باید به او استقلال و شخصیت بدهیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان نیز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فضای جدیدی را برای زنان باایمان فراهم کرد اظهار کرد: زمانی تا زنان بازیچه و کالایی بیش نبودند، انقلاب اسلامی زنان باحجاب را به میدان آورد و به عنوان یک الگو معرفی کرد.

ربیعه علیمحمدی با اشاره به اینکه زنان در تمام صحنه‌های زندگی علمی، صنعتی، سیاسی و اجتماعی وقار و معنویت را در جامعه گسترش می‌دهند ادامه داد: براساس اعلام سازمان آمار ایران حضور زنان از 35 درصد در اوایل دهه 80 به 41 درصد در سال 91 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حضور بانوان باید در عرصه‌های مدیریتی تقویت شود بیان کرد: امیدارم ارتباط خود را با دفتر امور بانوان استانداری داشته باشید و در کیفیت امور بانوان و خانواده، احترام به زن و جایگاه زن در جامعه قدمی مثبت بداریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار