نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. بهمن 1397 - 19:14   |   کد مطلب: 26328
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه بعضی از طرح‌هایی که در تنظیم بازار ارائه می‌شود باید نقد کارشناسی شود گفت: اگر امروز در معادلات دولت اصناف و واحدهای صنفی را حذف کنیم بزرگترین اشتباه است؛ توزیع کالاهای اساسی نباید تنها در فروشگاه‌های بزرگ انجام شود مگر اصناف چه گناهی کرده‌اند؟

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا حسن‌پور بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ تجلیل از بازاریان انقلابی ملایر در سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر ضمن تبریک ایام دهه فجر و ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی خوش درخشیدند و در همه عرصه‌های تاریخ انقلاب اسلامی پیشگام بودند.

وی با گذری به  تاریخ اسلام و نقش بازاریان در همه حوزه‌ها گفت: نقش بازاریان در تاریخ معاصر و زمان مشروطه در جنبش نهضت تنباکو بر کسی پوشیده نیست و حتی ما در این جنش شهید هم داریم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با بیان اینکه رژیم منحوس پهلوی شاه یکی از تهدیدات خود را بازار می‌دانست و همواره از صنوف و بازاریان ترس داشت گفت: بارها رژیم پهلوی می‌خواست بازاریان را با مشکل مواجه کند و حتی تصمیم گرفت سقف بازارها را خراب کند اما با مقاومت بازاریان نتوانست به اهداف خود برسد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در واقع اولین گروهی که به ندای امام امت لبیک گفت بازاریان متدین و انقلابی بودند.

حسن‌پور با بیان اینکه بسیاری از شهدای ما زمان پیروزی انقلاب از صنوف و بازاریان بودند تصریح کرد: این مهم نشان‌دهنده نقش تاریخی بازاریان در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به جلسه سخنرانی امام راحل در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب در جمع اصناف و بازاریان گفت: ایشان در این سخنرانی مبانی اساسی و مهمی را مطرح کردند که در کتاب صحیفه ایشان نیز این موارد مطرح شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با بیان اینکه سخنان امام راحل در خصوص بازار و تنها مربوط به زمان ابتدای انقلاب نیست و همه زمان‌ها را در برمی‌گیرد گفت: این موارد باید مبانی کار همه بازاریان باشد.

 وی با استناد به فرمایشات امام راحل در خصوص بازار تصریح کرد: ایشان فرمودند «این اصناف و بازاریان محترم باید با گرانفروشی و احتکار مبارزه کنند تا محتکران کنار بروند».

حسن‌پور اضافه کرد: در واقع فرموده امام بر این نکته توجه دارد که راه مقابله با محتکران باید به دست خود اصناف اتفاق بیفتد و نظارت بر اصناف با خود اصناف باشد.

وی یکی از مهمترین تاکیدات امام راحل در خصوص بازار را پشتیبانی دولت از بازار و بازاریان از دولت دانست و افزود: بازاریان باید در مشکلات اقتصادی کنار دولت باشند و دولت نیز از فعالان اقتصادی به ویژه بازاریان محروم و انقلابی و دردکشیده حمایت کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با بیان اینکه امروز کشور ما با جنگ اقتصادی مواجه شده است خطاب به بازاریان و اصناف گفت: در حال حاضر ملت و دولت درگیر جنگ اقتصادی هستند باید به دولت کمک کنید.

وی با بیان اینکه دولت نیز باید از بازاریان درد اسلام کشیده و متخصصان وارد و متعهد حمایت کند گفت: دولت باید  به بخش خصوصی توجه داشته باشد تا بخش خصوصی  بتواند به نفع محرومان کار کند.

حسن‌پور اضافه کرد: باید کار به مردم و فعالان اقتصادی واگذار شود و کسانی که شاخصه‌هایی که امام راحل بر آن تاکید داشته را دارا باشند حمایت شوند نه هر فعال اقتصادی که منافع خود را در نظر دارد.

وی با بیان اینکه مبانی و فرموده‌های امام باید استخراج شود و در سطح دولت و مجلس مطرح باشد افزود: امروز دولت و مجموعه کشور باید به کمک فعالان اقتصادی بیایند و پشتیبانی همه‌جانبه و حمایت لازم را برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه بعضی از طرح‌هایی که در تنظیم بازار و کالاهای اساسی ارائه می‌شود دارای ایراد بوده و باید نقد کارشناسی شود تصریح کرد: اگر امروز در معادلات دولت اصناف و واحدهای صنفی را حذف کنیم بزرگترین اشتباه است؛ توزیع کالاهای اساسی نباید تنها در فروشگاه‌های بزرگ باشد مگر اصناف چه گناهی کرده‌اند؟

وی افزود: سال 97 تمام فشار دشمن بر روی بازار بود، در تهران وقتی شاهد دو روز تعطیلی بازار بودیم اما بلافاصله خود بازاریان متوجه شدند که این توطئه دشمن است و بازار را باز کردند، هنری که بسیج اصناف داشت نگذاشت این تعطیلی به سراسر کشور بکشد.

حسن‌پور با بیان اینکه الان فعالان اقتصادی ما در صف مقدم جنگ اقتصادی است گفت: باید پای انقلاب ایستاد.

وی گفت: ما طرحی را با تایید اتاق اصناف، بسیج اصناف و اتاق بازرگانی آماده و به سران قوا ارائه داده‌‌ایم که باید کار را به دست مردم بسپارید تا ببینیم مشکلات اقتصادی چطور و چه زمان کوتاهی حل خواهد شد؟

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اضافه کرد: این موضوع از نکاتی است که امام و رهبری بارها توصیه فرمودند که به مردم اعتماد کنید، در جنگ اقتصادی باید به اصناف اعتماد کنید.

آمریکا می‌خواهد دنیا را مطیع خود کند

وی خطاب به اصناف و بازاریان ملایر بر همکاری بیشتر با مردم در ایام پایانی سال تاکید کرد و گفت: باید با یک برنامه‌ریزی پیش برویم که فشارها را از اصناف برداریم تا اصناف با حداقل سود با مردم معامله کنند.

حسن‌پور با اشاره به خدمات بسیج اصناف در 40 سال گذشته افزود: در جریان دفاع در کشور در جنگ تحمیلی هم بازاریان بسیار سهیم بودند، در دفاع مقدس تقدیم 10 هزار شهید اصناف و بازار نشان‌دهنده این است، در پشتیبانی از فضای جبهه و تهیه آذوقه برای رزمندگان نیز چقدر بازاریان نقش مهمی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه بازاریان و اصناف به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار هستند تأکید کرد: بازاریان همیشه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی حرکت کرده و حضور یکپارچه بازاریان و اصناف انقلابی سبب شده تا رویکردهای ضد انقلابی دشمنان نظام جمهوری اسلامی خنثی شود.

وی تصریح کرد: بسیج اصناف محکم و پوینده در همه امور تلاش می‌کند با روحیه بسیجی باید از فضای که دشمن ایجاد کرده عبور کنیم و در کنار دولت خواهیم بود.

حسن‌پور با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد دنیا را مطیع خود کند اما نمی‌داند ملت ایران زیر بار ظلم نمی‌رود افزود: ملت ایران هرگز زیر بار ظلم و خفت آمریکا نخواهد رفت و در مسیر و ادامه راه رهبری با عزت و روحیه جهادی برای پیشبرد اهدافش پیش خواهد رفت.

وی با استناد به فرمایشات رهبری گفت: آمریکا با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که ضد ملت ایران اعمال می‌کند می‌خواهد ما را زمین‌گیر کند  البته ما ضربه‌‌ای به آمریکا خواهیم زد که بی‌سابقه باشد.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان استان همدان نیز با اشاره به اینکه با همه فراز و نشیب‌ها به کوری دشمنان انقلاب اسلامی ما 40 ساله شده است گفت: عدد 40 در آموزه‌های دینی ما سن پختگی و تکمیل و کمال است.

 حسن عافیتی افزود: دشمنان این آرزو را داشتند که ملت ایران 40 سالگی انقلاب را نخواهید دید امام امروز ملت ایران 40 سال بالندگی و افتخار را جشن خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش مهم بازاریان در همه عرصه‌ها در طول 40 سال گذشته گفت: بازاریان ما مردمی متدین و انقلابی بودند که هم در همه امور در کنار دولت و همراه مردم بوده‌اند.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان استان همدان با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان شهرستان ملایر نیز در استان همدان به صورت ویژه و ترکیبی از  افرادی انقلابی و ولایتمدار هستند گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری یکدیگر بتوانیم مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذاریم و شاهد موفقیت و افتخار بیشتر نظام در همه عرصه‌ها باشیم.

 در ادامه این مراسم از جمعی از  بازاریان ملایر تقدیر شد.

منبع: فارس

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار