نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. بهمن 1397 - 19:17   |   کد مطلب: 26325
به مناسبت دومین روز از ایام دهه فجر یک واحد دامداری 200 رأسی با حضور فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در روستای «ورچق» ملایر بهره برداری شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر روز شنبه در آیین بهره برداری از واحد دامداری شهرستان ملایر افزود: برای اجرای این طرح دامداری چهار میلیارد و 560 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
علی مروت امیری میزان تولید پرواربندی این واحد دامداری 200 رأسی را در طول سال در هر دوره 6 تن تولید گوشت قرمز با تولید سالانه 18 تن عنوان کرد و گفت: این واحد برای چهار تن به صورت مستقیم و پنج تن به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: امسال 19 طرح دامداری و دامپروری با میزان تسهیلاتی بیش از 84 میلیارد ریال در دست اجرا داریم که از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استفاده کرده اند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: از این تعداد 10 واحد بره پرواری است که 40 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای آنها پرداخت شده است.
امیری ظرفیت تعداد دام این واحدها را سه هزار و 500 رأس دام با ظرفیت تولید سالانه 315 تن گوشت عنوان کرد و افزود: این واحدهای دام برای 110 تن اشتغال ایجاد کرده اند.
وی یادآور شد: در طول ایام دهه فجر سه واحد دامداری بره پرواری با اعتبار 17 میلیارد و 560 میلیون ریال در سطح شهرستان ملایر به بهره برداری می رسد.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار