نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. بهمن 1397 - 19:15   |   کد مطلب: 26324
در دومین روز از ایام دهه فجر با حضور فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه ملایر بهره برداری شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز شنبه در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن چهل سالگی انقلاب بیان کرد: رشد و توسعه شتابان دانشگاه ملایر در حوزه های مختلف یکی از برکت های انقلاب اسلامی است که در زمینه علمی و پژوهشی افتخارهای زیادی را برای این شهرستان کسب کرده است.
باب الله فتحی گفت: دهه فجر فرصت مغتنی است تا دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف را به اطلاع مردم برسانیم و آرمان های امام(ره) و شهدای انقلاب را بازخوانی کنیم.
وی ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران دانشگاه ملایر در شتاب بخشی به توسعه این دانشگاه و اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی آن افزود: در حال حاضر زمینه برای تحصیل و سرمایه گذاری در این شهرستان مهیا است.
رییس دانشگاه ملایر نیز ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این دانشگاه در یک شبانه روز را 200 مترمکعب عنوان کرد و افزود: برای اجرای این تصفیه خانه هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
خسرو سایوند بیان کرد: این تصفیه خانه بخش عمده فاضلاب دانشگاه را مطابق با استانداردهای زیست محیطی بازیابی و با پمپاژ به استخر ژئوممبران، برای آبیاری فضای سبز دانشگاه از آن استفاده می شود که از هدر رفت حجم زیادی آب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.
وی جلوگیری از ورود آب های آلوده به زمین، حفاظت از منابع آب های زیرزمینی، بازچرخانی پساب و استفاده در فضای سبز را از مزایای اجرای این تصفیه خانه برشمرد و ادامه داد: در مرحله بعد می توان این آب را به عنوان قابل شرب تبدیل و مورد استفاده قرار داد.
رییس دانشگاه ملایر بیان کرد: ساخت تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه به گونه ای است که به راحتی قابل ارتقا است و پس از راه اندازی پژوهشکده انگور و کشمش و ورود فاضلاب ناشی از تولید محصول نهایی در این مرکز، مرحله دوم تصفیه خانه نیز احداث می شود.
سایوند یادآور شد: در پیک مصرف بین 30 تا 40 درصد آب مورد نیاز فضای سبز و در سایر ایام سال بین 50 تا 60 درصد آب مورد نیاز فضای سبز از این محل تامین می شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه ملایر جزء دانشگاه های پیشرو در مدیریت سبز است گفت: با احداث تصفیه خانه فاضلاب مشکلات زیست محیطی ایجاد نمی شود و نیمی از آب رها شده به چرخه برمی گردد.
رییس دانشگاه ملایر همچنین خواستار اصلاح پیچ خطرناک ورودی و خروجی دانشگاه و ایجاد حایل جاده و رفع مشکل قطع برق دانشگاه شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار