نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. بهمن 1397 - 19:14   |   کد مطلب: 26323
استاندار همدان گفت: معرفی مردم سالاری دینی به جهانیان یکی از دستاوردهای مهم استقرار جمهوری اسلامی در ایران بود.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاکید امام راحل بر مردم سالاری دینی و ملاک قرار دادن رای مردم در حاکمیت نظام منجر به شکل گیری جمهوری اسلامی شد.
وی اضافه کرد: امروزه در حاکمیتی که بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته، زیباترین جلوه ها را در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد هستیم.
شاهرخی بیان کرد: ارمغان انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و بر محور ارزش های انسانی بوده است و با قدرت نیز مسیر خود را طی خواهد کرد.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب عده ای به امام راحل مراجعه کرده و خواستار اعلام شدن «جمهوری اسلامی» بودند اما بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنای استقرار حکومت را رای مردم قرار داد و امروزه ظرفیت های موجود در تمامی ارکان جمهوری اسلامی با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم میز خدمت را ادامه می دهند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره اعتقاد داشته که مردم صاحبان منابع کشور هستند و آنها به رسم امانت این منابع را در اختیار مسئولان قرار داده اند.
شاهرخی اظهار داشت: امروزه مردم با اختیار کامل و با سلیقه های مختلف نسبت به انتخاب نخبه های مدنظر خود در انتخاباتی که در سطح کشور برگزار می شود، پای صندوق های رای می روند و این نماد مردم سالاری دینی است.
وی افزود: بر همین اساس است که اداره کشور با رای مردم و با هر تفکر ، ایده و روش مختلف مشخص می شود و استقلال و آزادی مردم و نیز جاری شدن احکام اسلامی مهمترین دستاورد انقلاب به شمار می رود.
شاهرخی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، ایران سرفرازتر از هر روز با قدرت مسیر امام، شهدا و فرزندان عزیز که خون خود را نثار کردن را ادامه می دهد، گفت: دشمنان قسم خورده ملت ایران از همین ناراحت هستند که در این 40 سال حتی بزرگترین توطئه های آنها به ثمر نرسیده و راه به جایی نبرده اند.
استاندار همدان افزود: امروز با وجود فشارها اگر چه از راه تحریم مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند اما از نظر زیرساخت جزو برترین های اقتصاد جهان هستیم.
شاهرخی گفت: هم اکنون از نظر علمی و علوم نو جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و در انرژی هسته ای نیز در جمع هشت کشور عضو باشگاه دارندگان دانش انرژی هسته ایم قرار داریم و در علوم نو، نانو ، علوم پزشکی در جهان و تجهیزات نظامی جزو برترین ها هستیم.
استاندار همدان بیان کرد: دشمنان نظام از قدرت دفاعی و نظامی ایران عصبانی هستند چرا که با این تجهیزات مدرن جرات تعارض به کشور را نمی کنند و توان مقابله ندارد.
شاهرخی ایمان قلبی مردم و روحیه ایثار و شهادت طلبی را یکی از عناصر مهم پیروزی انقلاب دانست و گفت: این ویژگی ها نسل به نسل منتقل شده است و دشمن عصبانی است که در این کشور چهار نسل پیاپی برای اسلام و ایران عزیز جانفشانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه کشورمان هم اینک جزیره امن خاورمیانه به شمار می رود، گفت: نفوذ منطقه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سیاست های اصولی انقلاب اسلامی در دفاع از مظلوم و مسلمانان در هر نقطه از جهان به خصوص خاورمیانه که مورد هجمه قرار گرفته اند نیز دشمنان را عصبانی کرده است.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: امسال به درستی و هوشمندانه شعار چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انتخاب شده و افتخار به گذشته و امید به آینده در دل های مردم نقش بسته است.
** وفاق و همدلی پایه توسعه همدان است
استاندار همدان گفت: وفاق و همدلی پایه توسعه استان در عرصه های مختلف است و اگر می خواهیم خواسته های به حق مردم را برآورده و هموار سازیم باید بین مسئولان اجرایی استان اتحاد و همدلی تقویت شود.
شاهرخی اضافه کرد: رمز موفقیت استان بر همین اصل استوار است و باید با همکاری بین بخشی در استان کار جهادی برای خدمت به مردم گام برداشت.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم پس از 40 سال توفیق چشمگیر در ارایه خدمات رفاهی به مردم را داشته باشیم و در استان همدان خدمات بی نظیر را شاهد هستیم.
شاهرخی بیان کرد: هم اکنون حمایت از سرمایه گذاران، حفظ مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید و احیای واحدهای که تعطیل شده اند را اولویت اقدام های اجرایی خود قرار داده ایم که بدون تردید بر معیشت مردم نقش بسزایی دارد.
شاهرخی با تاکید بر واحدهای تولیدی سطح استان بیان کرد: 104 واحد تولیدی در استان به دلیل بدهی ها توسط بانک ها تعطیل شده بودند که دستور داده ایم این طرح ها به کار برگردند.
وی با تاکید بر سرعت بخشی به توسعه استان همدان تا فرصت باقی مانده در برنامه ششم توسعه، افزود: تا پایان سال 1400 که منتهی به برنامه ششم توسعه است، طرح ها و فعالیت های سه سال باقی مانده در هر بخش، شهرستان و استان به صورت سالانه مشخص شده است.
استاندار همدان جذب سرمایه گذار را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: در سال جاری سه هزار میلیارد و 180 میلیون سرمایه گذاری در حوزه های دولتی و خصوصی اجرایی شد اما این رقم به هیچ عنوان کافی نیست و باید تا پایان سال 1400 به درصد قابل توجهی افزایش یابد.
وی ایجاد 2 خط راه آهن اصلی از مرکز کشور و خط اتصال به سمت غرب را یکی از دستاوردهای مهم در استان همدان دانست و گفت: این طرح ریلی اقدام بی نظیر در تاریخ توسعه استان همدان بود.
شاهرخی مجموع مشترکان برق در 40 سال گذشته همدان را 86 هزار و 300 انشعاب عنوان کرد و گفت: امروزه مشترکان برق در استان به 736 هزار و 306 انشعاب افزایش یافته و در حوزه خطوط گازی که قبل از انقلاب وجود نداشت اما اکنون با 677 هزار انشعاب رسیده است.
وی بیان کرد: امروزه تصفیه خانه آب در سطح استان به 12 مرکز رسیده است و بیش از 500 هزار تن انشعاب آب دریافت می کنند که منجر به بالا رفتن شاخص سلامت مردمی نیز شده است.
استاندار همدان با اشاره به انقلاب عظیم بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید گفت: امروز مجهزترین امکانات را در سطح مراکز درمانی استان در اختیار داریم و به ازای هر یک هزار تن از جمعیت استان 185 تخت وجود ارد.
وی، افزایش کتابخانه های عمومی استان از 9 به 111، پوشش 99.8 درصدی پوشش بیمه ای جمعیت استان و نرخ 84.7 درصدی سوادآموزی را از دستاوردهای 40 ساله در همدان عنوان کرد.
شاهرخی با اشاره به جایگاه مهم رسانه ها در اطلاع رسانی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: رسانه ها یکی از محورهای توسعه استان هستند و دستگاه های اجرایی باید از رسانه ها برای اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب در این ایام کمک بگیرند.
وی با تمجید از همدلی و وفاق در بین نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: این اتحاد و همدلی پایه و اساس توسعه استان است.
استاندار همدان با حمایت قاطع از برگزاری کنسرت ها در این استان گفت: برگزاری کنسرت ها با رعایت موازین قانونی و شرعی باید در سطح استان تداوم یابد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار