نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. بهمن 1397 - 19:12   |   کد مطلب: 26322
‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از سرریز شد کلان ملایر خبرداد و گفت: سد کلان ملایر در روزهای گذشته سرریز کرد که پس از آن دریچه‌ها بسته شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ‌منصور ستوده با اشاره به افزایش ۲۴۰ درصدی بارش‌ها در استان همدان، اظهارکرد: در حال حاضر سد کلان ملایر ۴۵ میلیون متر مکعب آب دارد که به صورت کامل پُر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۲۸۱ میلیمتر بارش در ۲۸ ایستگاه استان همدان ثبت شده است، تصریح کرد: میزان بارش‌ها نسبت به آمار بلند مدت ۸۱ درصد افزایش دارد.

ستوده با اشاره به اینکه رواناب‌های رودخانه‌ها باعث تغذیه مصنوعی شده است، یادآور شد: تغذیه‌های مصنوعی استان آبگیری شده است به طوری که تغذیه‌های مصنوعی قنداب اسدآباد، کوریجان، ازندریان و بهار در حال حاضر پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان هدف از احداث تغذیه مصنوعی را هدایت بارش‌ها به آب خوان‌ها دانست و افزود: در استان همدان ۱۱ تغذیه مصنوعی در دست بهره‌برداری وجود دارد که سالانه ۲۶ میلیون متر مکعب آب قابل تغذیه را آب خوان‌ها هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت بندهای انحرافی در همدان، گفت: ۳۵ بند انحرافی استان سالانه ۲۷۲ میلیون متر مکعب آب را به بخش کشاورزی تزریق می‌کنند.

ستوده خاطرنشان کرد در حال حاضر سد اکباتان ۱۳ میلیون متر مکعب، سد سرابی ۶ میلیون متر مکعب و سد آبشینه ۲۰۰ هزار متر مکعب آب دارند.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار