نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. بهمن 1397 - 19:00   |   کد مطلب: 26319
امام جمعه شهرستان ملایر:
انقلاب ایران متعلق به مردم است
امام جمعه شهرستان ملایر با بیان اینکه انقلاب ایران متعلق به مردم است، گفت: مردم با حضور در انتخابات رئیس‌جمهور، نماینده‌‌های مجلس و شوراها را انتخاب می‌کنند، یعنی اینکه مردم در کشور همه‌کاره هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری صبح امروز در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در  دبیرستان دخترانه  « حاج حسن فرهادی فر» ملایر با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بانوان با عفاف، حجاب و با تربیت فرزندان در مکتب اسلام نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی به مهم‌ترین اهداف انقلاب اشاره و بیان کرد: ملت ما با ایستادگی در برابر طاغوت برای عدم وابستگی به دولت‌های شرق و غرب و در راستای استقلال و آزادی انقلاب کردند.

 

امام جمعه ملایر بیرون راندن نااهلان و نامحرمان از کشور را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و تصریح کرد: هدف از انقلاب این بود که در رأس کشور فردی باشد اهل خدا که از فساد به دور باشد.

وی افزود: فساد مالی،اخلاقی، اقتصادی و سیاسی دربار شاهنشاهی پهلوی را فرا گرفته بود و پس از انقلاب با روی کار آمدن ولی‌فقیه در رأس کشور دشمنان حتی نتوانسته‌اند یک لکه خاکستری در زندگی رهبران ایران پیدا کنند.

برقراری به اعترافات افراد ضدانقلاب درباره مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: افرادی که از انقلاب جدا شده و به ضدانقلاب در خارج از کشور پیوسته‌اند اعتراف کرده‌اند که رهبر انقلاب اسلامی ایران حتی یک نقطه سیاه در پرونده خود ندارد و با صلابت حافظ دین و کشور است.

وی به فسادهای گسترده مالی دربار شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: به اذعان حسین فردوست هزاران پرونده فساد مالی در دربار شاه وجود داشته است و شاه با میلیون‌ها دلار پول و چمدان‌های سکه و طلا که از سرمایه‌های این کشور بود از ایران فرار کرد.

امام‌جمعه ملایر  اضافه کرد: انقلاب ایران متعلق به مردم است نباید آن را حکومت آخوندی نامید چرا که اختیارات کشور به مردم واگذار شده است.

وی افزود: مردم با حضور در انتخابات رئیس‌جمهور، نماینده‌‌های مجلس و شوراها را انتخاب می‌کنند، یعنی اینکه مردم در کشور همه‌کاره هستند.

برقراری به پیشرفت‌های انقلاب اشاره و اضافه کرد: گسترش سواد، افزایش تعداد دانش‌آموزان، تولید علم  و بسیاری مواد دیگر تنها گوشه‌ای از خدمات نظام در بخش آموزش ‌و پرورش است.

 

 

رئیس آموزش و پروش ملایر نیز در این آیین به زحمات و اقداماتی که برای پیروزی و بقای انقلاب در این 40 سال کشیده شده اشاره و تصریح کرد: با مقایسه نرخ سواد با قبل پیروزی انقلاب می‌توان به گسترش علم و سواد پی برد.

هادی سلگی افزود: امروز بیش از 98 درصد از کسانی که به سن تحصیل رسیده‌اند در مدارس شهرستان مشغول به تحصیل هستند و حتی در دورترین نقاط ملایر نیز کلاس درس برپا است.

وی گفت:در دورترین روستاهای نیز امکانات دولتی برای تحصیل وجود دارد و حتی مدارسی با  دو دانش‌آموز تشکیل ‌شده است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار