نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. بهمن 1397 - 20:28   |   کد مطلب: 26303
رئیس مرکز شبکه بهداشت و درمان ملایر خبر داد
ثبت اطلاعات 270 هزار ملایری در سامانه سیب
رئیس مرکز شبکه بهداشت و درمان ملایراز ثبت اطلاعات 270 هزار نفر در ملایر در سامانه سیب خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ نیکو امجدی صبح امروز در جمع بهورزان ملایر با اشاره به نقش مهم بهورزان در سلامت جامعه و بهداشت و درمان اظهار کرد: بهورزان باتجربه تجربیات خود را به همکاران تازه‌کار انتقال دهند.

وی به‌روز شدن مراقبت‌های بهورزان و کاهش شاخص‌های میزان مرگ و میر نوزادان، مرگ مادرزادی و... را حاصل تلاش شبانه‌روزی این قشر دانست و گفت: بهورزان شناسنامه سلامت را برای تمام ایرانیان تشکیل دهند مطمئنا طی چند سال آینده نتیجه خدمات بهورزان در بخش درمان نمود پیدا خواهد کرد.

 رئیس مرکز بهداشت ملایر با اشاره به راه‌اندازی سامانه سیب به عنوان سامانه سلامت از خردادماه سال 95 در ملایر تصریح کرد: در زمان شروع به کار این سامانه 115 هزار نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: امروز با تلاش و جدیت همکاران ما به ویژه بهورزان اطلاعات 270 هزار ملایری در سامانه سیب ثبت شده است.

امجدی اضافه کرد: درصد استفاده تلفن همراه در ابتدای کار با سامانه 37 درصد و امروز به 88 درصد رسیده و در حال حاضر رتبه دوم استان را در خدمات‌دهی داریم.

وی بیان کرد: 88 درصد جمعیت شهرستان حداقل یکبار از این سامانه خدمات دریافت کرده‌اند که 96 درصد از خدمات  صورت گرفته در حوزه جمعیت روستایی بوده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان ملایر افزود: پایگاه سلامت روستای ازناو بیشترین تعداد خدمات را در سامانه سیب به خود اختصاص داده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با اشاره به فعالیت بیش از 200 بهورز در ملایر اظهار کرد: بهورزان اصل و پایه سیستم شبکه بهداشت و درمان هستند که در تلاش برای ارتقای جایگاهها آن هستیم.

 محسن ترکاشوند گفت: به همت بهورزان ملایر در بسیاری از موارد چون بهداشت محیط، درصد پوشش واکسیناسیون، کاهش بیماری بروسلوز و ارتقای سلامت مردم، شاخص شهرستان مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید خدمات خوبی در حوزه سلامت ارائه شد خاطرنشان کرد: تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی یکی از مهمترین خدمات این طرح بود که در شهرستان ملایر نتیجه این طرحی به خوبی نمود پیدا کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار