نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1397 - 19:10   |   کد مطلب: 26223
تجمع اعتراض‌آميز خریداران خودروی سایپا در همدان
معترضيم...
خریداران خودروی سایپا در همدان نسبت به افزایش قیمت‌ها معترضد و معتقدند ایران‌خودرو در توجيه افزایش قیمت توپ را به زمین مجلس و دولت می‌اندازد.

تعدادی از خریداران خودروی سایپا در همدان نسبت به افزایش قیمت‌ها اعتراض دارند و این اعتراضات را به نمایندگی‌ها در استان برده‌اند.

معترضان از بالا بودن قیمت خودروی شرکت ایران خودرو نسبت به بازار آزاد گلایه‌مندند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شده‌اند.

یکی از این معترضان اظهار کرد: با افزایش قیمت خودرو در تابستان امسال، شرکت سایپا با تبلیغات گسترده نسبت به پیش‌فروش خودروهای خود و با هدف کنترل قیمت‌های بازار مردم را به خرید ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه با ترغیب مردم پیش‌فروش نیز آغاز شد، گفت: با توجه به موجودی و محاسبه قیمت خودروهای موجود مردادماه اقدام به ثبت‌نام خودروی آریو 1600 اتوماتیک کردم.

این خریدار با بیان اینکه قیمت خودرو 62 میلیون و 500 تومان و زمان تحویل مهرماه بود اما از آن زمان تاکنون خودرویی تحویل نگرفته‌ام افزود: متاسفانه بعد از گذشت چهار ماه از زمان قرارداد و به بهانه‌ای که خودرو در کارخانه وجود ندارد، از صدور دعوتنامه و تحویل خودور خودداری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع را چنان به تعویق انداختند که به افزایش قیمت خودروها رسید خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو موضوع ما را نسبت به این مسئله اذیت می‌کند.

این خریدار با بیان اینکه امروز شرکت ایران خودرو قیمت خودرو آریو را 94 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرده است گفت: در حال حاضر 7 تا 8 میلیون تومان بالاتر از قیمت آزاد خودرو در ایران خودرو به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو در ایران خودرو بالاتر از بازار آزاد

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو با صحبت‌هایی که ایران خودرو قبلاً داشت و مسئله کنترل قیمت را مطرح می‌کرد، مغایرت دارد، افزود: چطور است در کارخانه 8 میلیون قیمت خودرو بالاتر از بازار آزاد به فروش می‌رسد؟

این خریدار با بیان اینکه این مسئله قیمت‌گذاری خودرو را مبهم می‌کند خاطرنشان کرد: تمام کسانی که اقدام به ثبت‌نام خودرو کرده‌اند معترض هستند و در این روزها اعتراض خود را به نمایندگی‌های ایران خودرو در استان برده‌ایم.

وی با تاکید به اینکه خودروهایی را به شیوه پیش‌فروش از نمایندگی خریداری کنیم اما بالاتر از قیمت بازار باشد منطقی نیست افزود: وقتی اعتراض می‌کنیم می‌گویند قیمت همین است و مصوبات دولت و مجلس را اجرا کرده‌ایم!

این خریدار با تاکید به اینکه خودرو را 62 میلیون و 500 هزار تومان خریدم و باید مهرماه تحویل می‌گرفتم، بیان کرد: معتقدم آنها عمداً به تعهد خود عمل نکردند و در این بین مشکل نبود خودرو مطرح شد.

افزایش قیمت خودرو بعد از چهارماه

وی با بیان اینکه چرا باید بعد از چهارماه با افزایش قیمت مواجه شویم گفت: قانون افزایش قیمت از زمانی خواهد بود که قیمت تصویب می‌شود و از آن پس باید مصوبه اجرایی شود.

این خریدار با اشاره به اینکه طبق قانون باید قیمت خودروی در شرکت 5 درصد زیر قیمت بازار آزاد باشد و کارخانه‌ باید پنج درصد ارزان‌تر بفروشد افزود: در حال حاضر خودرو آریو در بازار آزاد 83 میلیون تومان است اما ایران خودرو 94 هزار و 500 تومان از مشتریان خود طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام‌کنندگان خودرو شکایت جدی نسبت به این مسئله دارند گفت: دنبال شکایت از ایران‌خودرو در مراجع قضایی هستیم و موضوع را با نمایندگان مجلس نیز  مطرح می‌کنیم.

ایران خودرو در افزایش قیمت خودرو توپ را به زمین مجلس و دولت می‌اندازد

این خریدار با اشاره به اینکه نمایندگان خودرو نیز نسبت به قیمت‌ها اعتراض داشتند و می‌گفتند قیمت همانی است که شرکت به ما اعلام کرده است افزود: ایران‌خودرو در افزایش قیمت خودرو توپ را به زمین مجلس و دولت انداخته است.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم آیا مصوبه‌ای نسبت به افزایش قیمت بوده است یا خیر؟ گفت: 30 درصد افزایش قیمت خودرو را شنیده‌ بودیم اما مثلاً خودرویی خاص همچون آریو 50 درصد افزایش قیمت داشته باشد و ثانیاً قیمت خودرو بالاتر از قیمت بازار آزاد است که این موضوع جالب توجه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار