نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. دى 1397 - 18:32   |   کد مطلب: 26215
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با توجه به مشکلات ‌کنونی کشور و تاکیدات رهبری و رئیس جمهور بر ایجاد اشتغال امروز بانک‌ها با تولید ، صنعت و اشتغال همراه نیستند .

به گزارش ملایری‌ها، ‌محمد کاظمی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و رفع مشکل بیکاری دغدغه اصلی مسئولان است، اظهار داشت: اگر بانک‌ها همکاری لازم در پرداخت تسهیلات را داشتند قطعا شاهد مشکلات فعلی جامعه نبودیم.

وی با اشاره به تلاش و جدیت مجلس شورای اسلامی در راستای تخصیص اعتبارات، اشتغال تصریح کرد: اگر امسال  اقدام جدی در حوزه اشتغال صورت نگیرد کشور دچار چالش و بحران می‌شود.

  کاظمی خواستار نظارت ویژه فرمانداری شهرستان بر بحث پرداخت تسهیلات اشتغالزا شد و افزود: ضروری‌است گزارش‌های پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و نوع همکاری بانک‌ها  به نمایندگان مجلس ارائه شود.

نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه این همه سخت‌گیری و اشکال‌تراشی در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شایسته نظام بانکی نیست،  ابراز کرد:  بانک صادرات ملایر از سهمیه 160  میلیارد تومانی تسهیلات حتی یک فقره هم پرداخت نکرده، اگر تا یکشنبه هفته آینده از عملکرد این بانک توجیه نشوم از وزیر اقتصاد و امور دارایی سئوال خواهم‌کرد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم، افزود: همچنین وضعیت پرداخت و بازپرداخت تسهیلات در کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید شهرستان نیز تعریفی ندارد که لازم است نظارت بیشتری از سوی فرمانداری لحاظ شود.

فرماندار ملایر نیز  ضمن تاکید به  بانک‌ها در راستای تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات اشتغال،  گفت : بانک‌ها دو هفته فرصت دارند که روند پرداخت تسهیلات را بهبود ببخشند بعد از این زمان هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نیست.

باب الله فتحی با بیان اینکه  از مبلغ 4 میلیارد ‌و 340 میلیون تومان کمیته امداد تاکنون 2 میلیارد 535 میلیون تومان معادل 60 درصد آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است  ابراز کرد:  از سهمیه 4 میلیارد تومانی بهزیستی ملایر نیز  تنها مبلغ یک میلیارد  و 500 میلیون تومان آن پرداخت شده که تا پایان سال روند  پرداخت باید افزایش یابد.

وی گفت: سهمیه اشتغال ملایر در سال گذشته 3 هزار 364 مورد بوده که تاکنون 3 هزار و 140 مورد در سامانه ثبت شده که با توجه به اینکه سهمیه اشتغال شهرستان هنوز اعلام نشده  اما از ابتدای امسال یک هزار و800 اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار