نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. دى 1397 - 18:30   |   کد مطلب: 26213
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان از ثبت یک گونه جدید پرنده شکاری به نام جغد جنگلی در این استان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها، ‌مهدی صفی خانی افزود: این گونه جدید هنگام انجام ماموریت یگان حفاظت محیط زیست در حوالی تویسرکان ثبت شد.
وی ادامه داد: در بررسی های به عمل آمده از روی عکس تهیه شده مشخص شد که گونه یاد شده جغد جنگلی با نام انگلیسی «Tawny owl» و نام علمی «Strix aluco» است.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: این گونه به دلیل شکار پستانداران کوچک به ویژه جوندگان و حشرات نقش مهمی در کنترل جمعیت گونه های تحت تغذیه خود دارد بنابراین از اهمیت اکولوژیک خاص برخوردار است.
صفی خانی بیان کرد: این گونه در جنگل هایی با درختان پهن برگ، بلوطی، برگ ریز و یا مخلوط ، مناطق شهری و حاشیه شهر و روستاها از جمله پارک ها، باغ های بزرگ، مزارع دارای درخت و سازه های انسان ساخت زندگی می کند.
وی در خصوص وضعیت حفاظتی این گونه بیان کرد: در حال حاضر به علت منطقه پراکنش وسیع، روند جمعیتی پایدار و اندازه جمعیت بسیار بزرگ، در وضعیت کمترین نگرانی (Least Concern) قرار دارد.
وی ادامه داد: اما از نظر نقش اکولوژیکی و قرارگیری در رأس هرم غذایی و کنترل جمعیت پستانداران کوچک و حشرات دارای ارزش حفاظتی بوده و در فهرست پرندگان حمایت شده ایران است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار