نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. دى 1397 - 22:59   |   کد مطلب: 26189
کارشناس مسائل سیاسی گفت: سخنان رهبر همواره چراغ روشن راه بوده و مسیر درست و دقیقی را به ما نشان می‌دهد که برای دوست امیدآفرین و برای دشمنان ناامیدکننده و تحقیرآمیز است.

به گزارش ملایری‌ها، ‌محمود قاسمی امروز در گفت‌وگو با نافع با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم، گفت: مردم قم نقش مهمی در شکل‌گیری، گسترش و تداوم انقلاب اسلامی داشته و اقدامات مؤثری انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از سخنان رهبری، ایشان اولویت جامعه امروز را رسیدگی به معیشت مردم دانستند و با توجه به اینکه از میان قوای سه‌گانه دولت بیشترین ارتباط را با مردم دارد، اظهار کرد: خطابشان به طور عمده با دولتمردان بود که به صورت مشخص فرمودند دولت باید این کارها را انجام بدهد و تأمین معیشت مردم را بیش از همه موارد در نظر گرفته و چاره‌ای بیاندیشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبر انقلاب به اقدامات دشمنان نظام هم اشاره کردند، افزود: این روزها شاهد هستیم که اروپا هم مشابه امریکا رفتار می‌کند، نتیجه و تجربه تلخ ما در برجام و اعتماد به امریکا، چیزی است که اکنون همه شاهد آن هستیم.

زمانی برخی افراد سفره نان و آب ما را به برجام گره زدند

قاسمی با اشاره به اینکه خیلی از افراد به اروپا امیدوار بودند و اکنون نتیجه آن را هم می‌بینند، تصریح کرد: امروز این عده حتی حرف‌هایشان عوض شده، زمانی بود که تمام معیشت ما حتی سفره نان و آب ما را به برجام گره زدند ولی امروز که برجام نتیجه نداده، می‌گویند اصلاً هدف از برجام، هدف اقتصادی نبوده یعنی حالا 180 درجه بر خلاف آن وعده‌هایی که دادند، حرف زدند و قدم برداشتند، صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاید بزرگ‌ترین خصوصیت برجام این بود که مردم، دولتمردان و گروه‌های مختلف سیاسی به این باور رسیدند که به دشمن نمی‌شود اعتماد کرد و اروپا همان امریکا است، گفت: اروپا و آمریکا چندان با هم تفاوتی ندارند، چرا که اروپایی‌ها بعد از هشت ماه وقت‌کشی همچنان به ما وعده می‌دهند تا جایی که خود وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفت اصلاً امیدی به اروپایی‌ها نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: همچنین رهبر انقلاب تلویحاً اشاره‌هایی به این موضوع داشتند، کسانی که به راحتی از معاهدات بین المللی خارج می‌شوند قابل اعتماد نیستند و منظورشان بیشتر به دولتمردان امریکایی بود و البته تا حدی هم به سران برخی کشورهای اروپایی، که نباید هیچ اعتمادی به تهدید، قول و وعده و وعیدشان کرد.

وی با اشاره به سخنان برخی از دولتمردان امریکایی که به ما می‌گویند از عربستان حقوق بشر را یاد بگیریم، یادآور شد:  عربستانی که الفبا و حداقل‌های یک نظام دموکراسی را ندارد و حتی زن‌ها حق رأی و رانندگی ندارند چگونه می‌تواند الگوی کشوری دیگر شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: تأسف بارتر اینکه این کشور به دلیل دلارهای نفتی خودش می‌آید و عضو ناظر FATF می‌شود که مثلاً اگر کسی به تروریست‌ها کمک کرد این‌ها بیایند از نظر حقوقی آن کشور را تحت فشار قرار بدهند، این در حالی است که مرکز صدور تروریست همین کشور است.

وی با بیان اینکه ریشه گروه‌های تکفیری که با اسم‌های مختلف در منطقه گسترده شده‌اند به تفکر وهابیت و دلارهای نفتی عربستان باز می‌گردد، بیان کرد: حال آنها عربستانی را که بدن منتقد خود را قطعه قطعه کرده و سرش را برای پادشاه عربستان هدیه می‌برند و دارای حکومت و انسان‌های متحجری هستند  به ایران به عنوان الگو پیشنهاد می‌دهند!

قاسمی افزود: این واقعا یک تفکر احمقانه بوده و اشاره مقام معظم رهبری به این موضوع بسیار هوشمندانه بود که هم به حماقت دشمن پرداختند و هم دشمن را تحقیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: سخنان رهبر همواره چراغ روشن راه بوده و مسیر درست و دقیقی را به ما نشان می‌دهد که برای دوست امیدآفرین و برای دشمنان ناامیدکننده و تحقیرکننده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار