نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. دى 1397 - 17:48   |   کد مطلب: 26182
فرماندار ملایر با بيان اينكه خيران يك سرمایه اجتماعی برای ملایر هستند وجود خیران بزرگی مانند بانو فخرالحاجیه را برند بانوان خیر ملایر دانست.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ باب‌الله فتحی ظهر امروز در اولین همایش تقدیر از بانوان خیر حوزه سلامت ملایر نکوداشت سکینه ترکمان سهرابی ملقب به «فخرالحاجیه» اظهار کرد: شهرستان ملایر در انجام کار خیر و خدمت به مردم پیشتاز بوده و هست.

وی با بیان اینکه خیران با هدف رضای خدا و کمک به جامعه بخشی از اموال خود را وقف می‌کنند؛ وجود خیران بزرگی مانند بانو فخرالحاجیه را برند بانوان خیر ملایر دانست.

فرماندار ملایر با بیان اینکه کار این بانوی خیر و سایر خیران هرگز از اذهان مردم نخواهد رفت تصریح کرد: همه وظیفه داریم از کار خیر این عزیزان قدردانی کنیم.

وی از دستگاه‌های مرتبط به ویژه اوقاف و شهرداری خواست نسبت به ایجاد مقبره مناسب و ساخت تندیس برای این بانوی خیر اقدام کنند.

فتحی اهداکنندگان عضو را نمونه‌ای دیگر از انسان‌های ایثار و فداکار دانست و گفت: این افراد نیز به مانند شهدا و جانبازان عزیز ما از یاد و خاطره مردم نخواهند رفت.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر نیز امر سلامت را یک موضوعی ملی و همگانی دانست و اظهار کرد: همه باید برای سلامت و حمایت حوزه از بهداشت و درمان تلاش کنیم.

عباس آذرهمایون با اشاره به پیشرفت علم پزشکی گفت: با این وجود به خاطر برخی کمبودها مانند منابع مالی باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و خیران در بخش سلامت کمک گرفت که خوشبختانه خیران در این عرصه خوب ورود کرده‌اند.

 وی بازسازی بیمارستان امام حسین(ع)، اهدای تجهیزات توسط خیران، احداث بیمارستان توسط حاج حسن توکلی در روستای جوراب، همکاری مددکاران در کمک به درمان بیماران سخت‌درمان، برگزاری جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی، اشاعه فرهنگ اهدای عضو و برگزاری همایش اهدای عضو برای نخستین بار در غرب کشور را از اقدامات مجمع خیران سلامت ملایر برشمرد.

وکیل بانو فخرالحاجیه در ملایر نیز ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش گفت: خیر و خیران یک ادبیات هستند که باید اشاعه پیدا کند.

اسفندیار سهرابی با اشاره به جایگاه ملایر در عرصه خیر افزود: خیران حق بزرگی به گردن ما دارند؛ ما از اداره اوقاف درخواست داریم مکانی را برای ساخت تندیس خیران ملایر اختصاص دهد تا مردم بیشتر بزرگان شهر خود را بشناسند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ملایر چند برند دارد گفت: بزرگترین برند ملایر وجود خیران و انجام کارهای عام‌المنفعه است.

حجت‌‌الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه ما امروز افتخار این را داریم بانوان خیری چون فخرالحاجیه اموال خود را در این راه هزینه کرده‌اند گفت: کار خیر باید در این شهرستان ادامه پیدا کند.

وی ملی شدن منبت ملایر و جهانی شدن انگور ملایر را دو برند دیگر این شهرستان دانست و تصریح کرد: ملایر شهر خیران، کشاورزان و هنرمندان است.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز فرهنگی بودن و وجود واقفان خیراندیش را از افتخارات ملایر برشمرد و افزود: ملایر شهره عام و خاص است.

محمد کاظمی ابراز امیدواری کرد با ورود بیشتر خیران در حوزه‌های مختلف به ویژه عرصه سلامت روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه شهرستان ملایر باشیم.

 در پایان نیز از مادر شهید داریوش ساکی به عنوان یکی از بانوان خیر، بانوان  و پرستاران حوزه خیران سلامت ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار