نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. دى 1397 - 18:41   |   کد مطلب: 26167
رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان ملایر، از اهدای اعضای بدن يك مرد جوان ملایری به چند بیمار در روز گذشته خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها، ‌عباس آذر همایون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: اعضای بدن حمید رحیمی مرد 47 ساله ملایری که 14 دی‌ماه در یک سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار جان دوباره بخشید.

وی با بیان اینکه بعد از تایید مرگ مغزی این فرد با رضایت خانواده، روز گذشته در بیمارستان سینای تهران کلیه‌ها و کبد او به بیماران نیازمند اهدا شد، گفت: مرحوم رحیمی یکی از کسبه خوشنام ملایر بود که از او دو فرزند به یادگار مانده است.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر، اهدای عضو را نماد فداکاری و ایثار یک خانواده دانست و افزود: این امر بیشتر نیازمند فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی است، زیرا هر فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود می‌تواند جان هشت بیمار نیازمند عضو را نجات دهد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون این پنجمین مورد اهدای عضو در شهرستان ملایر بوده است.

آذرهمایون با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تاکنون 23 مورد اهدای عضو در ملایر داشته‌ایم، گفت: بیش از 2 هزار و 500 نفر در شهرستان ملایر دارای کارت اهدای عضو هستند.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه  به دفتر مجمع خیران سلامت ملایر، به صورت آنلاین ثبت‌نام کرده و کارت اهدای عضو دریافت کنند.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر در ادامه از برگزاری اولین همایش تجلیل از بانوان خیر عرصه سلامت با عنوان نکوداشت بزرگ بانوی عرصه سلامت شهرستان «سکینه ترکمان سهرابی» ملقب به «فخر حاجیه» خبر داد و تصریح کرد: این همایش 20 دی‌ماه مصادف با هفته پرستار و ولادت حضرت زینب کبری(س) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش، از بانوان خیری که در زمینه ساخت مراکز درمانی، خرید تجهیزات پزشکی و اهدای آپارتمان برای بهداشت و درمان مساعدت داشته و نیز از پرستاران خیر عرصه سلامت ملایر قدردانی خواهد شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار