11. دى 1397 - 12:26   |   کد مطلب: 26118
رئیس اداره سوادآموزی ملایر:
بیش از 92 درصد از مردم ملایر باسواد هستند
رئیس اداره سواد آموزی ملایر گفت: بیش از 92 درصد از شهروندان ملایری باسواد هستند که هفت درصد از میانگین استانی و 4.4 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مرتضی مرادی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه نهضت سوادآموزی یکی از پرافتخارترین نهادهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است اظهار کرد: در هفته سوادآموزی این شهرستان بیش از 20 برنامه مختلف برگزار شد.

 وی برگزاری نمایشگاهی از آثار سوادآموزان، تجلیل از آموزش‌دهندگان موفق، تجلیل از چهره‌های موفق سوادآموزی و دیدار با مسوولان شهرستان و خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقه انشاءنویسی را از برنامه‌های هفته نهضت سواد آموزی در ملایر دانست.

رئیس اداره سوادآموزی ملایر با بیان اینکه در حال حاضر 570 نفر زیر پوشش آموزش‌های نهضت سوادآموزی قرار دارند گفت: تلاش برای جذب حداکثری سهمیه ابلاغی ادامه دارد.

وی بیان کرد: بیش از  92 درصد از شهروندان ملایر باسواد هستند که هفت درصد از میانگین استانی و 4.4 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مرادی‌تبار ملایر را جزو سه شهر با درصد بالای باسوادی در استان دانست و با اشاره به مشکلات موجود برای آموزش‌دهندگان تصریح کرد: آمار بسیار دقیقی از بی‌سوادان نداریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر اجباری به باسواد شدن وجود ندارد و سیاست‌های تشویقی نیز به خاطر عدم پرداخت به موقع کارساز نیست و توقعات را بالا برده است اما در حال حاضر معلم، کتاب و لوازم‌التحریر و مکان آموزش رایگان است.

رئیس اداره سواد آموزی ملایر در ادامه افزود: طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان به عنوان یک تجربه موفق ملی و مورد تایید مجامع بین‌المللی در سوادآموزی اجرا شده است.

وی گفت: این طرح با هدف به صفر رساندن بی‌سوادی بین اولیای دانش‌آموزان از طریق تقویت نقش و مسئولیت مدیر مدرسه، استفاده از امکانات مدرسه و بهره‌گیری مطلوب از نقش دانش‌آموزان در شناسایی، جذب و آموزش اولیا تدوین شده و به اجرا درآمده است.

مردای‌تبار خاطرنشان کرد: از بدو تشکیل نهضت سوادآموزی طرح‌های مختلف مانند طرح نیروهای مسلح، زندانیان، سوادآموزی کارکنان و کارگران، آموزش کودکان لازم‌التعلیم، بسیج سوادآموزی، خدمات مکاتبه‌ای، آموزش اتباع خارجی، آموزش دختران روستایی، خواندن با خانواده و ایجاد مراکز یادگیری محلی انجام شده است.

وی گفت: در سال جاری برای نخستین بار طرح آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان دوره انتقال(ICDL) در 6 کلاس درس اجرا خواهد شد.

رئیس اداره سواد آموزی ملایر اضافه کرد: در این طرح تلفیق سواد پایه با مهارت‌های رایانه ICDL با هدف تعمیم و گسترش مهارت استفاده از رایانه در برنامه‌های سوادآموزی، ایجاد و افزایش دانش رایانه‌ای سوادآموزان زیر پوشش و بهبود انگیزه و نگرش کار با رایانه در سوادآموزان در راستای تبلور اهداف دولت الکترونیک با مشارکت بنیاد ICDL طراحی و بین سواد‌آموزان دوره انتقال به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار