نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. آذر 1397 - 23:23   |   کد مطلب: 26024
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه ای به امور جوانان و ساماندهی مسایل آنان دارد گفت: در این راستا مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند از خلاقیت، ایده و دانش جوانان در حیطه مسئولیت خود استفاده کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا باب الله فتحی روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ملایر اظهار داشت: در همین راستا هیات اندیشه ورزان جوان ایجاد شد که دولت تدبیر و امید از این هیات بسیار استقبال کرد.
وی با تاکید بر استفاده مدیران از مشاوران جوان در قالب هیات اندیشه ورز جوان افزود: هیات اندیشه ورزان جوان می تواند در قالب های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال نظرهای بسیار خوبی را به مدیران در حوزه های مختلف ارایه دهند.
فرماندار ویژه ملایر خطاب به مدیران تاکید کرد: مسایل و مشکلات جوانان با شعار حل نمی شود، بلکه باید به طور جد برای حل مشکلاتی همچون اشتغال، ازدواج، تحصیل جوانان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی ورود پیدا کنیم.
فتحی با بیان اینکه مدیران ملزم به همکاری با ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان هستند گفت: این امر در ارزشیابی مدیران و جدیت و توجه آنان به حوزه جوانان نیز لحاظ می شود.
وی همچنین تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان را از دیگر اقدامات خوب دولت برای استفاده از ظرفیت جوانان در مسئولیت های مختلف دانست و ادامه داد: این قانون موجب شد تا از ظرفیت و خلاقیت جوانان در عرصه های مدیریتی استفاده بیشتری شود.
معاون استاندار همدان خواستار حمایت بیشتر اداره کل ورزش و جوانان استان به این حوزه در سطح شهرستان شد و بر همکاری و ورود جدی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، بخشداران و دهیاران در کنار مدیران دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات جوانان در شهر و روستا تاکید کرد.
فتحی با اشاره به ظرفیت ویژه سازمان های مردم نهاد بیان کرد: فعالیت سمن ها در ملایر از نظر تعداد و حضور جوانان نسبت به سایر شهرستان ها برجسته است و از خلاق ترین نخبگان جوان در مجموعه سمن ها عضو هستند.

** بحران هویت جوانان را جدی بگیریم
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: تاکنون خیلی به بحران هویت جوانان پرداخته نشده و این موضوع همواره یکی از دغدغه های مهم خانواده ها است.
سعید کتابی افزود: بحران هویت جوانان را در شرایط کنونی باید جدی بگیریم که در این زمینه آموزش و پرورش می تواند نقش مهمی را ایفا کند.
وی خواستار ورود جدی دانشگاه ها به ویژه دانشگاه ملایر و بکارگیری از ظرفیت واحدهای مشاوره و بنیاد صیانت از نهاد خانواده به عنوان ظرفیت های مهم این دانشگاه شد و بیان کرد: ورود دانشگاه در هر زمینه ای کمک کننده بوده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر همچنین بر لزوم فعال شدن مجمع خیران ازدواج در ملایر تاکید کرد و افزود: این مجمع باید با جدیت بیشتری فعالیت کند.
کتابی از بخشداران خواست: در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با جوانان روستا برنامه ریزی بهتری صورت گیرد و ضمن استفاده از ظرفیت دهیاران در برگزاری کارگاه های آموزشی جدی تر ورود پیدا کنند.
وی با اشاره به برگزاری همایش «هویت اسلامی، ایرانی و جوان ایرانی» در ملایر خواستار کمک و حمایت اداره کل ورزش و جوانان همدان در پرداخت هزینه های این همایش شد.

**ملایر پویاترین سمن های استان را دارد
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز سازمان های مردم نهاد در ملایر را یکی از پویاترین و فعال ترین سازمان های مردم نهاد استان دانست و بیان کرد: تاکنون از این سمن ها درخواست های بسیار خوبی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی داشتیم.
محرم روزبه ادامه داد: چهار سازمان مردم نهاد در ملایر درخواست تسهیلات اشتغالزایی هر کدام با سقف یک میلیارد ریال دارند که نیازمند همکاری و کمک بیشتر نهادهایی همچون جهاد کشاورزی برای صدور مجوز این طرح ها هستیم.
وی مشارکت جوانان در تصمیم سازی ها را زیباترین تصمیم دولت تدبیر و امید برشمرد و ابراز امیدواری کرد با توسعه تشکل ها با محوریت جوانان و فعالیت های اجتماعی و مشارکت های مدنی، جوانان بتوانند سهم خود را از دستگاه های اجرایی بگیرند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان اظهار داشت: از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار داریم با حمایت های بی دریغ خود بستر فعالیت سازمان های مردم نهاد را به ویژه در روستاها بیشتر نهادینه کنند.
رییس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز خواستار برگزاری همایش «هویت اسلامی، ایرانی و جوان ایرانی» در ملایر و برگزاری تریبون آزاد برای پرداختن به هویت جوانان به عنوان 2 مصوبه مهم در این ستاد شد.
مهدی رضایی همچنین خواستار اخذ مجوز حضور سمن ها در مدارس برای برگزاری کارگاه های هویتی شد و گفت: بخشداران نیز برای برگزاری کارگاه هایی در حوزه مواد مخدر و آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت سمن ها به ما کمک کنند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، فضاهای تبلیغاتی و نهادهای فرهنگی و رسانه ها می توانند در هویت سازی جوانان نقش مهمی را ایفا کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار