نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1397 - 23:14   |   کد مطلب: 26020
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از سرمایه‌گذاری برای تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر در استان همدان خبر داد و گفت: تاکنو ن در این حوزه ۳۹ مگاوات نیروگاه خورشیدی بهره‌برداری شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم، شیرزاد جمشیدی درباره تعداد نیرو‌گاه‌های خورشیدی بهره‌برداری شده اظهار کرد: پنج نیروگاه خورشیدی در استان با ظرفیت 39 مگاوات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره‌برداری شده است؛ برای ساخت هر واحد نیرو‌گاهی هم با توان تولید 7 مگاوات برق خورشیدی حدود  8 میلیون یورو  هزینه شده است.

 وی با یاد‌آوری اینکه  هر نیروگاه در زمینی به مساحت 10.5 هکتار راه‌اندازی شده است، افزود:  اکنون چهار شرکت برای خرید تضمینی برق این نیرو‌گاه‌ها با سازمان  انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی قرار‌داد دارند که یکی از آنها در حال انجام مراحل نصب و بهره‌برداری است و بقیه در حال آماده‌سازی زیر‌ساخت‌ آغازین هستند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: 32 شرکت با مجموع ظرفیت 241 مگاوات در استان موفق به دریافت پروانه ساخت نیرو‌گاه خورشیدی از  سازمان  انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق شده‌اند که در حال پیگیری و تأییدیه اتصال به شبکه و امکان‌سنجی ساخت نیروگاه هستند.

وی بیان کرد: اکنون در این حوزه با انشعاب مشترکان استان، 9 نیروگاه با ظرفیت 100 کیلو‌وات مورد بهره‌برداری قرار گرفته که هزینه ساخت یک نیروگاه 5 کیلو‌واتی حدود 40 میلیون تومان است و امکان نصب این نیرو‌گاه‌ها در فضایی با حجم کم در پشت‌بام خانه‌ها، مراکز اداری، آموزشی، درمانی، خدماتی وجود دارد.

 جمشیدی مزایای بهره‌برداری از این انرژی پاک را بدون آلودگی بودن، پایان‌ناپذیر بودن، در دسترس بودن، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری تأسیسات، امن و بی‌خطر بودن، تجدید‌پذیر بودن، پایداری، دوستدار محیط زیست، کاهش هزینه برق مصرفی و غیره عنوان و خاطرنشان کرد: دولت در برنامه ششم توسعه به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرده است که در حدود 20 تا 25 درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع تولیدی پاک و نو تأمین کنند که برخی دستگاه‌ها در استان همدان در این حوزه‌ اقداماتی را انجام داده‌‌اند

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار