پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

17. آذر 1397 - 22:24   |   کد مطلب: 26010
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان مطرح كرد
انهدام 50 باند مواد مخدر در همدان/ شیوع مصرف «گل»
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از کشف 4 هزار و 658 کیلو و 211 گرم انواع مواد مخدر در استان همدان طی امسال خبر داد و گفت: 50 باند تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر در سطح استان متلاشی شده‌ است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس ، هادی قزوینه بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه امسال 4 هزار و 658 کیلو و 211 گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، اظهار کرد: بیشترین کشفیات مربوط به تریاک بوده که میزان آن به 2 هزار و 705 کیلو می‌رسد.

وی با اشاره کشف 902 کیلو مواد مخدر «گل» گفت: در طول یک سال 118 کیلو هروئین، چهار کیلو و 337 گرم شیشه، 186 کیلو و 493 گرم حشیش و 715 گرم گراس در استان کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از جمع‌آوری 4 هزار و 63 معتاد در طول یک سال در استان خبر داد افزود: در این مدت 3 هزار و 443 خرده‌فروش، قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شده است.

وی با اشاره به دستگیری 7 هزار و 506 نفر طی امسال در حوزه مواد مخدر که 9 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، گفت: 50 باند تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر در سطح استان متلاشی شده‌ است.

قزوینه با بیان اینکه 6 هزار و 776 عملیات در سطح استان انجام شده که 10 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: 712 طرح در حوزه مبارزه با مواد مخدر نظیر پاکسازی، کنترل محورهای مواصلاتی، مبارزه با کشت شاهدانه و خشخاش اجرایی شده است.

وی از توقیف 131 دستگاه خودرو در امر مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: 30 دستگاه موتورسیکلت و هشت قبضه اسلحه جنگی در این طول یک سال توقیف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اجرای 41 عملیات فرااستانی، گفت: 673 برنامه آموزشی و پیشگیرانه در امر مبارزه با مواد مخدر در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 52 هزار و 911 نفر آموزش دیده‌اند، افزود: متاسفانه مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان شیوع پیدا کرده و باید آگاه‌سازی اجتماعی به ویژه از سوی رسانه‌ها و مسوولان مورد توجه قرار گیرد.

قزوینه ادامه داد: گسترش وسیع مصرف ماده مخدر «گل» بین جوانان و نوجوانان زنگ خطری است که اگر نتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق در بالا بردن آگاهی مردم به ویژه جوانان اقدام کنیم، باید شاهد آسیب‌های بعدی آن باشیم.

وی با تاکید به اینکه متاسفانه روز به روز با شیوع گل دست و پنجه نرم می‌کنیم، افزود: در یک ماه اخیر با همکاری دستگاه قضایی، اداره اطلاعات و پلیس مبارزه با مواد مخدر سه سوژه خوب رصد شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه دستگیری محموله 52 کیلویی گل از قروه کردستان، 150 گرم شیشه و ... از جمله این اقدامات است، گفت: خوشبختانه عزم استانی خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر را شاهد هستیم و امروز هیچ در بسته‌ای در همدان وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار