نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آذر 1397 - 8:29   |   کد مطلب: 26000
پنجمین نمایشگاه «توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان همدان» از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپا می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان عصر امروز در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک استان همدان اظهار داشت: در این نمایشگاه محصولات تولیدی استان به نمایش گذاشته شد تا توانمندی‌های واحدهای صنعتی نشان داده شود ضمن اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی خوانده شده، تلاش بسیاری شد.

کیوان گردان با اشاره به اینکه برای نخستین بار بیش از 110 تولیدکننده در نمایشگاه شرکت کردند بیان کرد: مردم استان باید بدانند چه محصولاتی توسط واحدهای صنعتی داخل استان تولید می‌شود و با خرید آن ضمن حمایت از اقتصاد ملی از اشتغال استان نیز حمایت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان عنوان کرد: در این نمایشگاه خوشه‌های صنعتی و بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی، محصولات خود را به نمایش گذاشتند ضمن اینکه تلاش شده تا نمایشگاه به دانشگاه تبدیل شود.

گردان با بیان اینکه اعتقاد ما در مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ارتقای سرمایه اجتماعی در راستای حمایت موثر از کالای ایرانی است گفت: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، حضور رایزن‌های بازرگانی و هیأت‌های تجاری از برنامه‌های چهار روزه این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های مترقی اقتصاد مقاومتی و درون‌نگری و تدابیری که دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به کار گرفتند باعث شد بتوانیم این گام بزرگ را در راستای حمایت از کالای ایرانی برای پنجمین سال متوالی برداریم.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان نیز در این آئین گفت: 117 هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان همدان فعال است.

سیدمحمود عسگریان بیان کرد: مناسبت‌های مختلفی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده است و دشمن هم بیکار ننشسته و برنامه‌هایی برای کمرنگ نشان دادن چهلمین سالگرد انقلاب در نظر گرفته است که یکی از این برنامه‌ها تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌ای است که به کشور تحمیل شد و در این تنگنا تولیدکنندگان در تولید و تامین مواد اولیه، تامین مالی و ماشین‌آلات به فکر راه جایگزین بودند.

وی افزود: در پنج سال گذشته 220 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با یک‌هزار مصوبه در حمایت از تولید انجام گرفته است. در حوزه کشاورزی در استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین پیشرفت خوبی داشتیم و85 درصد از اراضی مستعد کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری نوین است.

عسگریان با اشاره به اینکه شرکت 110 واحد تولیدی در این نمایشگاه گوشه‌ای از ظرفیت و توانمندی تولیدی استان است اظهار داشت: 117 هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان فعال است.115 هزار بهربردار در بخش کشاورزی با میانگین تولید 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال فعالیت می‌کنند و 280 معدن فعال در استان وجود دارد و 270 واحد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی به تولید می‌پردازند.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان با اشاره به اینکه 22 هزار کارگاه صنایع دستی در استان فعال است، تصریح کرد: 63 هزار واحد صنفی در حوزه تولید و خدمات در استان کار می‌کنند. این میزان واحد تولیدی قطره‌ای از دریای واحدهای تولیدی استان هستند که با وجود شرایط تحریم، تولیدکنندگان مجدانه تلاش می‌کنند حتی یک کارگر هم از مجموعه کم نشود.

پنجمین نمایشگاه «توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان همدان» از تاریخ 13 تا 16 آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپا می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار