نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. آذر 1397 - 6:26   |   کد مطلب: 25948
رئیس جمعیت هلال احمر ملایر خبر داد
اجرای طرح «دادرس» در 38 مدرسه ملایر
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر گفت: هفتمین مرحله طرح «دادرس» در 38 مدرسه ملایر در حال اجراست.

به گزارش ملایری‌ها؛حسن آبخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه امسال برای هفتمین سال طرح دادرس با همکاری هلال احمر در مدارس شهرستان ملایر در حال انجام است، هدف از اجرای این طرح را آمادگی دانش‌آموزان در روزهای سخت دانست و افزود: طرح دادرس برای دانش‌آموزان پایه هشتم اجرا می‌شود.

وی از اجرای این طرح  در 38 مدرسه شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این طرح در 27 مدرسه شهر ملایر، پنج مدرسه بخش سامن  و 6 مدرسه بخش جوکار انجام می‌شود.

 رئیس جمعیت هلال احمر ملایر با بیان اینکه قبل از شروع آموزش دادرس هماهنگی‌‎های لازم با اداره آموزش پرورش و مربیان امدادی انجام و جلسه توجیهی برگزار شده است، تصریح کرد: در این طرح مربیان هلال احمر هشت سرفصل را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها شامل حمل مصدوم، اطفاء حریق، پانسمان و بانداژ ‌اسکان اضطراری، ارزیابی و احیای قلبی ریوی، پناه‌گیری و آتل‌بندی بوده که به صورت عملی و کتبی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

آبخو گفت: پس از اتمام آموزش‌ها با برگزاری آزمون درون‌مدرسه‌ای از دانش‌آموزان، تیم دادرس ۱۴ نفره آموزشگاه مشخص می‌شود تا آمادگی لازم را برای مراحل بعدی کسب می‌کنند.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار