نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1397 - 16:45   |   کد مطلب: 25943
نشست هم‌اندیشی و مطالبه گری نخبه‌های بسیجی شهرستان ملایر با مسئولین شهر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛  نشست هم‌اندیشی و مطالبه گری نخبه‌های بسیجی شهرستان ملایر با مسئولین شهر در دفتر امام‌جمعه شهر ملایر برگزار شد.
در این نشست چهار تن از نخبه‌های شهرستان ملایر پس از هم‌اندیشی در مجمع علمی بسیج شهرستان مهم‌ترین مطالبات را به گوش مسئولین رساندند.
امنیت در شهرستان و بحث برخورد با اراذل اوباش اولین مطالبه‌ای که در این نشست توسط یکی از بسیجیان شهرستان بیان شد.
محمدقاسم عبدلی دراین‌باره بیان کرد: مطالبه گری از تأکیدات همیشگی رهبری بوده است.
وی افزود: اولین مطالبه‌ای که بیان‌شده است نگرانی مردم از رشد اراذل اوباش در لایه‌های جمعیتی و تهدید از رفتارهای خطرساز برای مردم در زمان‌ها و مکان‌های مختلف است.
عبدلی گفت:  متأسفانه این موضوع به‌گونه‌ای شکل‌گرفته که جوانان را به خطر انداخته و بخشی از نسل جوان ما را هزینه می‌کند.
وی با اشاره به مهم‌ترین علت‌های این مسئله بیان کرد:  مواد مخدر، بیکاری، نبود امکانات تربیتی، فقر، طایفه گری، خانواده و رفاه بیش‌ازحد از علل مهم این مسئله در شهرستان است.
دومین مطالبه بسیجان نخبه شهرستان ملایر توسط اکبر فراهانی از قشر فرهنگیان بیان شد.
وی در صحبت‌های خود با اشاره به مهم‌ترین مشکلات بخش فرهنگیان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز بحث جذب نیرو و بازنشسته شدن فرهنگیان است.
فراهانی تراکم بیش‌ازحد در برخی از کلاس‌های درس، کم بودن نیروهای پرورشی، اختلاط دختر و پسر در پایه‌های ششم برخی از مدارس روستایی، فشارهای سیاسی بر انتخاب نیروهای آموزش‌وپرورش را از دیگر مشکلات این بخش بیان کرد.
وی  گفت: درحالی‌که دانش آموزان پایه نهم به سمت فنی حرفه‌ای و کاردانش سوق داده می‌شوند اما امکانات و زمینه‌های کارگاهی در این رشته‌ها بسیار کم است.
فراهانی دخالت رانت‌های سیاسی در پست‌های مدارس و کم‌توجهی به افراد متخصص را از دیگر مشکلات بخش فرهنگیان عنوان کرد که باید از مسئولین مطالبه شود.
سومین بحث مطرح‌شده توسط  مهندس تیموری از حوزه بسیج مهندسین بود که مطالبه گری در زمینه گرانی و وضعیت قیمت‌ها در بازار بود.
وی با اشاره به سابقه مشکلات و جنگ اقتصادی دشمنان از گذشته تا امروز بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از هیچ امری برای زمین زدن انقلاب اسلامی ایران کوتاهی نکرده است.
تیموری افزود: یکی از راه‌هایی که همواره دشمنان  برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده است بحث اقتصادی و فشار بر اقتصاد ایران اسلامی است.
وی گفت: در سال‌های اخیر این فشارهای اقتصادی چندین برابر شده و در داخل کشور نیز گاه افراد آب به آسیاب دشمن ریخته و با گرانی‌ها آنان را همراهی می‌کنند.
تیموری با گلایه از عدم نظارت بر بازار عرضه محصولات مختلف بیان کرد: این روزها قیمت یک محصول آن‌چنان متفاوت است که هر عرضه‌کننده محصولات یک قیمت دارد.
وی تأکید کرد: باید هر چه بیشتر بر قیمت‌های محصولات نظارت کرد.
چهارمین مطالبه توسط یکی از بانوان بسیجی بیان شد و در موضوع عفاف و حجاب بود.
نگهداری در این نشست با اشاره به وضعیت بد عفاف و حجاب در ملایر بیان کرد: وضعیت حجاب نیازمند یک عزم همگانی مسئولین است.
وی فروشنده‌های بدحجاب، حمل سگ و گردش آن در شهر، عدم نظارت بر مد و فروشگاه‌های لباس، فراموش‌شدن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر و رها کردن دانشجویان  را مهم‌ترین مشکلات ر این زمینه بیان کرد.
نگهداری بیان کرد: اداره‌های متولی فرهنگ در شهرستان چه اقداماتی در بحث عفاف و حجاب انجام داده‌اند.
وی افزود: در شهرستان برنامه‌های مفصلی همچون جشن ملی مبل و منبت برای بهرت شدن اوضاع اقتصادی ملایر انجام‌شده است اما آیا برنامه جامعی برای عفاف و حجاب انجام‌شده است.
در این نشست مسئولین حاضر به مطالبات نخبه‌های بسیجی پاسخ دادند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار