نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. آذر 1397 - 19:26   |   کد مطلب: 25936
امام جمعه ملایر با بیان اینکه بسیج همواره در جنگ اقتصادی و در مسایلی همچون فرهنگی و امنیتی در خط مقدم هستند ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم از ظرفیت نیروی جوان و مومن بسیج برای حل مسایل و مشکلات کشور استفاده کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: کشورهای اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان پس از خروج آمریکا از برجام به ملت ایران بدهکار هستند و باید بگویند چه تضمینی برای جمهوری اسلامی و ملت ایران دارند.
وی تاکید کرد: از دولتمردان انتظار داریم فهرستی از مطالبات و توقع های ایران از طرف اروپایی را بیان و آنها را نسبت به وظایف خود در این امر مهم آگاه کنند.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه طرف اروپایی حتی یکی از هفت خواسته رهبر معظم انقلاب پس از خروج آمریکا از برجام را هنوز عملی نکرده است، افزود: می طلبد مسئولان امر در این زمینه جدی تر باشند.
به گفته وی سیاست مماشات با طرف اروپایی مصالح و منافع ایران را تامین نمی کند و تنها راه حل برون رفت از مشکلات داخلی ما در خارج از کشور نیست، بلکه استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های درون کشور است.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به تحول های اخیر در منطقه و جهان، سفر هفته گذشته «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق به ایران را به معنای شکست عملی سیاست منزوی سازی ایران توسط آمریکا و متحدان آن در منطقه دانست و گفت: دشمنان باید بدانند که ایران غیر قابل انزوا است.
وی با اشاره به اینکه ایران مشترکات و تعامل زیادی با کشور عراق در زمینه های مرزی، اقتصادی و تجاری دارد، بیان کرد: حضور ایران در بازار تجاری عراق باید پررنگ تر شود.
خطیب جمعه ملایر حفظ اتحاد ملی عراق، توجه به مرجعیت، شناخت دوست و دشمن، ایستادگی در مقابل دشمن، حفظ ظرفیت جوانان حشدالشعبی و استقبال از گسترش همکاری ها را از توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهوری عراق عنوان و بر لزوم اجرای این توصیه ها تاکید کرد.
حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، بازسازی و توسعه زیرساخت ها، حوزه نظامی، امنیتی و فرهنگی نیازمند همکاری های بیشتر با کشور عراق است.
وی همچنین به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اشاره کرد و افزود: وی طلبکارانه وارد ایران شد و ایران را به زندانی کردن دو تابعیتی های بی گناه متهم کرد.
امام جمعه ملایر تاکید کرد: مسئولان ایران باید در این زمینه از موضع قدرت وارد شوند.
حجت الاسلام برقراری همچنین با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و فرا رسیدن 16 ربیع الاول اقامه نخستین نماز جمعه در تاریخ اسلام توسط پیامبر اعظم (ص)، نماز جمعه را مظهر ارایه قدرت اسلام به جهان دانست و گفت: قدرت اسلام در همین اجتماع های عظیم است.
وی با بیان اینکه مسلمانان همواره با برپایی نماز جمعه متحد و منسجم راه پیمغمبر اسلام(ص) را ادامه می دهند تاکید کرد: نگذاریم شالوده وحدت که به معنای قدرت اسلام است، از هم پاشیده شود.
امام جمعه ملایر اتحاد مسلمانان را ضرورت کنونی جهان اسلام برشمرد و بیان کرد: وحدت جهان اسلام در قالب شیعه و سنی و وحدت ملت ایران حول محور ولایت رمز پیروزی و بقاء است.
حجت الاسلام برقرای در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت هفته بسیج، این شجره طیبه را سرمایه همیشگی ولایت و یار وفادار امام(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: در کشور هر جایی خلاء نیروی انسانی و کمک احساس شد، بسیجیان آن خلاء را پر کردند.
وی با بیان اینکه بسیج همواره در جنگ اقتصادی و در مسایلی همچون فرهنگی و امنیتی در خط مقدم هستند ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم از ظرفیت نیروی جوان و مومن بسیج برای حل مسایل و مشکلات کشور استفاده کنند.
حجت الاسلام برقراری همچنین از خدمات ماندگار «محمدناصر نیکبخت» استاندار پیشین همدان تقدیر و انتصاب «سیدسعید شاهرخی» را به عنوان استاندار جدید همدان تبریک گفت و افزود: به طور قطع وی با استفاده از تجربه کاری و آشنایی کامل با استان همدان بویژه ملایر، منشاء اثر و خدمات خوبی می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار