نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1397 - 6:20   |   کد مطلب: 25928
سومین اجلاس سراسری نماز روز چهارشنبه با موضوع «شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز» با حضور جمع کثیری از مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ امام جمعه ملایر در این اجلاس بیان کرد: با توجه به اهمیت ویژه نماز و اثرهای مثبت آن در زندگی افراد، پرچم نماز باید در تمامی مکان ها و زمان ها برافراشته شود.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری بر لزوم اقامه نماز جماعت بویژه در نهادهای اجرایی، مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: همه باید متواضعانه در محضر الهی نسبت به اقامه نماز اقدام کنیم و برای نماز شوق و ذوق خالصانه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه متولیان فرهنگی باید نسبت به تبیین شیوه های مختلف برای دعوت به نماز اقدام جدی داشته باشند گفت: بی توجهی و سبک شمردن نماز ریشه های اعتقادی و رفتاری دارد که باید با خواندن کتاب های اعتقادی این امر مرتفع و اقامه نماز در درون انسان تقویت شود.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: نسل جوان بسیار به امر نماز محتاج است و متولیان فرهنگی و مسئولان امر باید نسبت به تقویت این اعتقاد در وجود جوانان، شیوه ها و مهارت های لازم را برای دعوت به نماز آموزش دهند.
وی بی اعتقادی، نبود اعتماد به نفس، آلوده شدن به گناه و قهر با خدا را از جمله مواردی برشمرد که موجب می شود فرد اقامه نماز را سبک بشمارد.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: هر فرد نمازگزاری می تواند با شیوه های مختلف افراد را برای برپا داشتن نماز و دعوت آنان به این فریضه الهی تشویق کند و با اطمینان خاطر به نماز خواندن و ارتباط با خدا افتخار کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز در این اجلاس گفت: این دانشگاه همواره در بین سایر دانشگاه های سراسر کشور رتبه های نخست را در اقامه نماز و مسابقات قرآنی کسب کرده است.
عباس ملک حسینی اظهار داشت: واحد ملایر نیز در همین راستا موفق به کسب رتبه های اول استانی و کشوری مسابقات قرآنی شده است.
وی با اشاره به جایگاه ویژه و اثرگذار نماز در رشد و تعالی جامعه افزود: به طور قطع با این فرهنگ غنی می توان بشریت سرگردان امروز را نجات داد.
ملک حسینی با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: شفاعت ائمه اطهار(ع) به کسی که نماز خود را سبک بشمارد، نمی‌ رسد.
در سومین اجلاس سراسری نماز شهرستان ملایر از دستگاه های اجرایی که در اقامه نماز فعال و موفق عمل کردند، تجلیل شد.

دیدگاه شما