نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آبان 1397 - 9:03   |   کد مطلب: 25918
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خبر داد
انجام طرح وارنیش فلوراید در ملایر
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ملایر خبر داد و گفت: سال گذشته شهرستان ملایر در این زمینه رتبه برتر استان را کسب کرده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اجرای طرح وارنیش فلوراید اظهار کرد: اجرای این طرح از پوسیدگی دندان‌های دانش‌آموزان دوره ابتدایی جلوگیری کرده و  از هزینه‌های اضافی برای خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.

وی گفت: طرح وارنیش فلوراید از سال 94 شروع شده که  این طرح در سال دو بار انجام می‌شود و در سال 96 در این شهرستان برای حدود 26 هزار و 500 دانش‌آموز انجام شده  و خدمات صورت گرفته در سامانه سیب ثبت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: در این زمینه  شهرستان ملایر سال گذشته در استان رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه وارنیش فلوراید در مناطق شهری و روستایی به صورت رایگان انجام می‌شود تصریح کرد: معاینه و ارجاع به مراکز دندانپزشکی برای ارائه خدمات دندانپزشکی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

ترکاشوند اضافه کرد: وارنیش فلوراید خردادماه 97 برای کودکان 3 تا 6 ساله و هر 6 ماه یکبار در مراکز شهری و خانه‌های بهداشت شروع و ثبت در سامانه سیب می‌شود.

وی گفت: واحد دهان و دندان برنامه معاینه و ارائه خدمات دندانپزشکی پایه ششم ابتدایی عاری از پوسیدگی دندان در سال 97 را اجرا می‌کند که با هماهنگی آموزش و پرورش، کاردان‌های دهان و دندان با کارت شناسایی به مدارس مراجعه و بعد از معاینه نوبت‌دهی برای فیشور سیلانت و ترمیم و ... می‌دهند که بعد از رفتن به پایه متوسطه عاری از پوسیدگی دندان باشد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر افزود: واحد دهان و دندان توزیع مسواک انگشتی در سه نوبت 6 و 12 و 18 ماهگی را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملیات عمرانی پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان اشاره کرد و افزود: فوریت‌های پزشکی شهرستان ملایر عملیات عمرانی پایگاه‌های شهری 3، آشمیزان و حسین‌آباد ناظم  را شروع کرده با جدیت به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

ترکاشوند تصریح کرد: کار اسکلت‌بندی و دیوارکشی پایگاه شهری 3 تمام شده و ادامه روند ساخت و ساز زیر نظر دفتر مهندسی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال انجام است.

وی گفت: پایگاه قدیمی حسین آباد ناظم به طور کامل تخریب شده و عملیات ساخت و ساز به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اتمام بتن‌ریزی پایگاه جاده‌ای آشمیزان خاطرنشان کرد: این پایگاه که ششمین پایگاه جاده‌ای اورژانس شهرستان خواهد بود، تا پایان سال افتتاح می‌شود. 

  انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار