نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آبان 1397 - 23:45   |   کد مطلب: 25913
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر این شهرستان را دارای جایگاه بالایی در حوزه وقف دانست و گفت: باید از این ظرفیت ویژه برای توسعه، عمران و حل مشکلات شهرستان استفاده کرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ باب الله فتحی به مناسبت آغاز دهه وقف در دیدار با رئیس و معاونان اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود: این شهرستان از نظر موقوفات و فعالیت هایی که در این حوزه دارد، در سطح کشور دارای رتبه و جایگاه است.
وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام مبنی بر توسعه فرهنگ وقف تاکید کرد: حجم بالای موقوفات در ملایر فرصت و بستری مساعد برای رشد و توسعه است که باید به درستی از این موقوفات استفاده و بهره برداری کرد.
فرماندار ویژه ملایر وظیفه اوقاف امور خیریه ملایر را در حفظ و صیانت از این موقوفات خطیر دانست و اظهار داشت: در این راستا باید برای اجرای درست نیات واقفان تلاش شود.
فتحی بر لزوم توسعه و اجرای فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید قصد و نیت واقفان را به‌ درستی برای مردم تبیین کنیم.
وی گفت: چنانچه هر کدام از نیت های واقفان به ‌درستی و با تدبیر استفاده شود، به طور قطع به یک فرصت و نقطه مثبت تبدیل می شود.
معاون استاندار همدان افزود: هزینه‌ هایی که در این راستا از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر صورت می گیرد، منجر به توسعه شهرستان و در نهایت جلب رضایت مندی مردم می شود.
فتحی همچنین تلاش ها و زحمات خادمان و دست اندرکاران برپایی موکب حضرت زهرا(س) ملایر برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی را شایسته تقدیر دانست و بیان کرد: خدمات خوب و مناسب این موکب در استان همدان و حتی غرب کشور بی‌ نظیر بود.
وی با اشاره به کمک های بسیار اوقاف و امور خیریه ملایر در برپایی موکب و پذیرایی از زائران کربلا گفت: روزانه پنج هزار وعده غذای گرم، 2 هزار وعده صبحانه و پنج هزار میان وعده در موکب ملایر بین زائران اربعین حسینی توزیع شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز به آغاز دهه وقف از 15 آبانماه اشاره و بیان کرد: همزمان با دهه وقف آیین های گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم(ص) در امامزاده عبدالله(ع) ملایر و مهرآباد، تکیه ابوالفضل(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن برگزار و یک هزار پرس غذا در مناطق حاشیه شهر توزیع می شود.
پژمان جعفری توزیع 500 بسته سبد کالا بین نیازمندان، پرداخت 500 میلیون ریال کمک هزینه درمان به بیماران سرطانی نیازمند، اهدای 10 دستگاه ویلچیر با اعتبار 6 میلیارد و 700 میلیون ریال به نیازمندان و اهدای 400 میلیون ریال کمک هزینه خرید لباس و کفش به دانش آموزان نیازمند را از برنامه های مهم این دهه برشمرد.
وی ادامه داد: در دهه وقف تخفیف 50 درصدی واحد دندانپزشکی اوقاف برای عموم مردم اعمال و از یاوران وقف و خادمان موکب حضرت زهرا(س) نیز تجلیل می شود.
جعفری با بیان اینکه نیات واقفان ملایری در سه حوزه درمان، آموزش و روضه‌خوانی گنجانده‌ شده است اظهار داشت: در حوزه درمان کمک ها و فعالیت زیادی در بیمارستان امام حسین(ع) شده است و بزودی بازسازی و تجهیز بخش 32 تختخوابی این بیمارستان از محل اجرای نیت شادوران سیف الدوله با 12 میلیارد ریال آغاز می شود.
وی اضافه کرد: برای برپایی موکب حضرت زهرا(س) نیز 700 میلیون ریال هزینه شد که نحوه توزیع غذای گرم و میان وعده رضایت زائران اربعین حسینی را به دنبال داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار