نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آبان 1397 - 23:44   |   کد مطلب: 25912
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیاز به وقف‌هایی بیشتری داريم، گفت: واقفان در حوزه اصلاح سبک زندگی، رفع مشکلات نیازمندان، توجه به درمان و احیای فرهنگ ازدواج ورود بیشتری داشته باشند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام و فرهنگ و تمدن ایرانی‌ ـ اسلامی کمک به همنوعان مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: دین اسلام کمک‌ به همنوع را در قالب‌های مختلفی طراحی کرده که یکی از آنها سنت ماندگار وقف است.

وی با اشاره به اینکه سنتی که افراد دارای تمکن مالی برای امور خیریه نیتی کنند و بخشی از املاک خود را در اختیار جامعه بگذارند، ریشه در اسلام دارد، گفت: از دیرباز در ایران فرهنگ وقف جایگاه خاصی داشته و واقفان خیراندیش در این زمینه ورود کرده‌ و کمک‌های قابل توجهی داشته‌‌اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی وقف را راهکار گسترش عدالت اجتماعی دانست و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی شکوفایی سنت حسنه وقف و توجه به نیت واقفان خیراندیش را شاهد بوده‌ایم به طوری که این مهم روز به روز در جامعه تبلور بیشتری یافته است.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت طلایی ظرفیت خیرین بیشتر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز با نیت واقفان خیراندیش، تلاش‌ سازمان اوقاف و تدبیر مقام معظم رهبری وقف در قالب‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

آزادیخواه با تاکید به اینکه در حوزه وقف شاهد تنوع خوبی هستیم، افزود: در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار مفیدی توسط واقفان نیک‌اندیش صورت گرفته است که بید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کمک به آموزش محرومان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه وقف بوده‌ایم، گفت: ظرفیت‌های بالایی در این حوزه جود دارد که باید به آن بیشتر پرداخت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیاز به وقف‌هایی بیشتری داریم، خاطرنشان کرد: واقفان در حوزه اصلاح سبک زندگی، رفع مشکلات نیازمندان، توجه به درمان، احیای فرهنگ ازدواج و فرزندآوری ورود بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت وقف در حوزه اصلاح آسیب‌های اجتماعی، افزود: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها به خاطر مسائل اجتماعی از هم می‌پاشند که اگر واقفان در این حوزه ورود جدی داشته باشند کمتر شاهد مشکلات خواهیم بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه وقف می‌تواند در ایجاد تعامل بین ملت‌ها و آرامش و امنیت اجتماعی تاثیرگذار باشد، بیان کرد: کاری که دولت‌ها با میلیارد‌ها دلار هزینه شاید قادر به انجام آن نباشند را این فرهنگ غنی قرآنی می‌تواند به راحتی انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار