نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. مهر 1397 - 11:23   |   کد مطلب: 25892
مدیر شبکه دامپزشکی ملایر گفت: در نیمه نخست امسال 17 هزار و 614 کیلوگرم مواد خام غیر قابل مصرف در این شهرستان کشف و معدوم شده است.

به گزارش ملایری‌ها علی قلی زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عمده مواد خام غیر قابل مصرف کشف شده شامل مرغ و گوشت است که از کشتارگاه های شهرستان کشف شد.
وی افزود: در بازرسی ها و نمونه برداری های انجام شده از مراکز عرضه که بیشتر مربوط به سردخانه کشتارگاه های عرضه دام و طیور ملایر بود، این میزان مواد خام غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است.
مدیر شبکه دامپزشکی ملایر با بیان اینکه عمده این مواد خام غیر قابل مصرف مربوط به مرغ است بیان کرد: در این مدت طی نظارت ‌های انجام شده 117 واحد به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.
قلی زاده خطاب به شهروندان تاکید کرد: از خرد کردن مرغ در مغازه های عرضه گوشت سفید و یا خرید مرغ فله ای خرد شده خودداری کنند و این مرغ ها را از فروشگاه هایی که دارای مهر و تاییدیه دامپزشکی است، تهیه کنند.
وی با بیان اینکه خرد کردن مرغ در مغازه ها علاوه بر مشکلات زیست محیطی، بیماری هایی را نیز به دنبال دارد افزود: روزانه مرغ بسته بندی شده همراه با تاریخ کشتار روز و مهر شبکه دامپزشکی و بهداشت در سطح شهرستان عرضه می شود.
مدیر شبکه دامپزشکی ملایر گفت: در نیمه نخست امسال هفت هزار و 346 مورد بازدید از مراکز مختلف عرضه مواد غذایی خام صورت گرفته است.
قلی زاده بیان کرد: در این بازدیدها 110 مورد نمونه ‌برداری، 610 مورد آزمایش و 610 مورد کنترل و قضاوت مواد خام انجام شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار