نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. مهر 1397 - 8:31   |   کد مطلب: 25880
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو درخواست ها و پیگیری های نمایندگان ملایر و مهیا بودن زیرساخت های لازم، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای سرمایه گذاری در حوزه انگور ملایر اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه در بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی سامن ملایر اظهار داشت: در همین راستا به زودی تیمی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای بررسی زیرساخت های کشاورزی بویژه انگور و سرمایه گذاری در این حوزه به ملایر سفر می کند.
وی با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد ملایر در حوزه انگور و کشمش بیان کرد: چنانچه انگور دره جوزان ملایر نیز در سازمان خواربار و کشاوری ملل متحد (فائو) ثبت شود، بر این ظرفیت و توانمندی می افزاید.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم افزود: طی دیدارهای قبلی با وزیر دفاع درخواست کردیم در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی ملایر بویژه انگور و سایر محصولات کشاورزی سرمایه گذاری کنند.
حجت الاسلام آزادیخواه ابراز امیدواری کرد: چنانچه در این سفر زیرساخت‌های این شهرستان را مهیا ببینند، سرمایه ‌گذاری وزارت دفاع برای مجموعه اتکا در ملایر کلید می‌خورد.
وی این اقدام را گامی اثرگذار برای آغاز یک تحول عظیم در این شهرستان دانست و افزود: باید از تمامی ظرفیت های ملایر برای جذب سرمایه گذار استفاده کنیم.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: 2 سرمایه گذار جدید نیز برای سرمایه گذاری در حوزه معدن و انرژی خورشیدی در این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.
وی با بیان اینکه محمدناصر نیکبخت استاندار همدان نیز قول مساعد برای تامین تسهیلات مورد نیاز در این سرمایه گذاری را داده است، بیان کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح های بزرگ و بهره برداری از آنها، 200 فرصت شغلی جدید به ظرفیت اشتغال شهرستان اضافه می شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی واحدهای تولیدی را نجات دهنده اقتصاد کشور دانست و بر لزوم حمایت از سرمایه گذار و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای افزایش تولید و اشتغال تاکید کرد.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: واحدهای کوچک در کنار واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی باید حمایت شوند، چراکه واحدهای کوچک، زودبازده و اشتغالزا هستند و برای توسعه آنها باید تلاش کنیم.
وی ناحیه صنعتی سامن را یکی از زنده ترین نواحی صنعتی این شهرستان ارزیابی کرد و افزود: فعالیت واحدهای کوچک همچون واحدهای تولیدی در این ناحیه صنعتی با ظرفیت اشتغال حدود 50 و 60 تن قابل تقدیر و نیازمند حمایت بیشتر است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه از حداقل امکانات باید حداکثر استفاده را برای حل مشکلات مردم داشته باشیم، ادامه داد: با اقدام بسیار خوب دولت و مجلس، مجوز برداشت 1.5 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی گرفته شد.
حجت الاسلام آزادیخواه اظهار داشت: این تسهیلات شامل نواحی صنعتی زیر 10 هزار تن و روستاهای پیرامون نیز می شود و فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم از این تسهیلات برای بهره برداری از واحدهای تولیدی استفاده کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار