نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. مهر 1397 - 9:04   |   کد مطلب: 25869
عضو هیئت رزمندگان ثارالله همدان با اشاره به نقش مؤثر شهید همدانی در تشکیل این هیئت گفت: سردار همدانی مبدع تشکیل هیئت‌های رزمندگان در کشور به شمار می‌رود.

غلامرضا فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی، رزمندگان دوران دفاع مقدس و بسیجیان هر سال دهه محرم با حضور در حسینیه سپاه استان همدان به عزاداری می‌پرداختند.

وی افزود: روش عزاداری در این مکان با هیئت‌های سنتی تفاوت داشت و حاضران تا سحر سینه‌زنی و عزاداری داشته و پس از اقامه نماز صبح به خانه می‌رفتند.

فریدونی بیان کرد: همین شور و اشتیاق رزمندگان و ارادت ویژه حاج حسین همدانی به حضرت سیدالشهدا(ع)، عامل اصلی تشکیل هیئت رزمندگان ثارالله(ع) شد زیرا وی علاقه بسیار بسیار شدیدی به آن حضرت داشت و حتی نام لشکر استان همدان در دوران جنگ تحمیلی را  انصارالحسین(ع) قرار داده بود.

وی مطرح کرد: نقش مؤثر شهید همدانی در فعالیت‌های فرهنگی، انقلابی و اجتماعی همدان موجب شد تا در انتخابات هیئت امنای هیئت رزمندگان استان بالاترین رأی را بیاورد.

فریدونی گفت: بعدها این حرکت فرهنگی و مذهبی به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شده و هیئت‌های رزمندگان در سراسر کشور تشکیل شد و در همدان هم جزء مراکز فعال در دهه محرم به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بعدها که سردار همدانی برای ادامه خدمت به تهران رفت نه‌تنها از عضای اصلی هیئت رزمندگان تهران بود که مجلس روضه را برای همدانی‌های مقیم تهران تشکیل داده و هر صبح جمعه، این جلسه را برگزار می‌کرد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار