نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مهر 1397 - 8:30   |   کد مطلب: 25855
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی دومین پایگاه قهرمانی استان همدان در این شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا مهدی رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایگاه قهرمانی به عنوان یک مرکز استعدادیابی و نخبه پروری، تاثیر زیادی در توسعه ورزش این شهرستان دارد.
وی افزود: راه اندازی چهار خانه ورزش روستایی در سطح هر یک از بخش های شهرستان را نیز در دستور کار داریم.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر به اجرای بیش از 30 برنامه متنوع همزمان با هفته تربیت بدنی اشاره و افتتاح طرح کلینیک پزشکی، درمانی برای ورزشکاران بی بضاعت این شهرستان با 2 پزشک عمومی، 2 روانشناس و یک متخصص ارتوپدی را از مهمترین این برنامه ها برشمرد.
رضایی افتتاح کارگاه سبدبافی و کارگاه آموزشی خیاطی در حاشیه شهر ملایر را از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی عنوان و بیان کرد: در مجموع ایجاد 30 کارگاه آموزشی در سطح بخش ها در حوزه ازدواج، مواد مخدر و آموزش خانواده در هفته تربیت بدنی را در دستور کاراست.
وی با بیان اینکه هفت طرح همزمان با هفته تربیت بدنی در این شهرستان افتتاح می شود افزود: به دنبال راه اندازی مجمع خیران ورزشی در این شهرستان هستیم.
رضایی همچنین به برنامه تجلیل از قهرمانان ورزشی، تجلیل از 190 تن از بزرگان و پیشکسوتان ورزش ملایر برای نخستین بار در کشور و تجلیل از 120 تن از مربیان سازنده و تاثیرگذار ورزش ملایر اشاره کرد.
وی حضور تیم های ورزشی ملایر در لیگ های کشوری را از اولویت های مهم برشمرد و گفت: در همین راستا در تلاش برای ورود تیم های ورزشی ووشو، هندبال، تکواندو، فوتسال و کبدی بانوان به لیگ کشوری هستیم.
رضایی اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج ورزش همگانی همزمان با هفته تربیت بدنی میزبان ورزش صبحگاهی استان با حضور 300 تن از ورزشکاران استانی هستیم که از میدان فخریه تا دریاچه پارک سیفیه انجام می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با اشاره به حساسیت دولت تدبیر و امید به امور جوانان گفت: در همین رابطه با جدیت امور جوانان به ویژه در حوزه ازدواج را پیگیری می کنیم.
رضایی ادامه داد: ازدواج آسان، آموزش زوج های جوان، روانشناسی و ازدواج، برگزاری کلاس برای افراد مجرد، اشتغال، مسکن، کارآفرینی و تسهیلات اشتغالزایی مهمترین اقدامات در حوزه امور جوانان است.
وی بیان کرد: در حوزه کارآفرینی و اشتغال 13 طرح اشتغالزایی را معرفی کرده ایم که یکی از این طرح ها با 60 میلیارد ریال اعتبار، ملی است.
وی افزود: 2 مورد از این طرح ها را در اسلامشهرآق گل و در هر کدام از شهرهای ازندریان، جوکار و روستای حسین آبادشاملو نیز یک طرح اجرا می شود.
رضایی اضافه کرد: با بهره برداری از این تعداد طرح، 150 مورد اشتغال جدید به ظرفیت اشتغال شهرستان اضافه می شود.
وی دعوت از اساتید برجسته کشوری در حوزه آموزش خانواده و مواد مخدر را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی 2 باشگاه ورزشی بانوان در اسلامشهر آق گل و روستای حسین آبادشاملو افتتاح می شود.
وی تاکید کرد: در راستای اجرای برنامه توسعه ورزش و زیرساخت های روستایی، در صدد هستیم زیرساخت های ورزشی 40 روستای ملایر در زمینه تجهیز خانه ورزش، تسطیح زمین های ورزشی و سایر تجهیزات را انجام دهیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر ادامه داد: به دنبال اخذ میزبانی مسابقات کشوری در سه رشته ورزشی در این شهرستان هستیم که بهترین تبلیغات برای ظرفیت های گردشگری و استعدادهای ورزشی ملایر است.
رضایی همچنین علمی کردن ورزش ملایر به ویژه برای هیات های ورزشی و برگزاری کلاس های بازآموزی برای مربیان ورزشی را از دیگر اولویت ها برشمرد و بیان کرد: تا پایان امسال خانه جوانان ملایر افتتاح می شود که 100 میلیون ریال برای تجهیز آن اعتبار اخذ شد.
وی یادآور شد: تا پایان امسال سه طرح بزرگ ورزشی شامل مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری، سالن ورزشی روستاهای ینگی کند و توچغاز به بهره برداری می رسد.
رضایی گفت: نخستین اورژانس اجتماعی، فرهنگی و روانشناسی رایگان با همکاری شهرداری ملایر و همچنین کمیته ها و کارگروه های تخصصی آسیب شناسی اجتماعی بزودی در این شهرستان راه اندازی می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر فرهنگ سازی را عمده ترین راهکار در حوزه ورزش برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورزش از کمبود منابع مالی و نبود اسپانسر رنج می برد و بالا بودن هزینه های انشعابات اماکن ورزشی بزرگترین آفت برای ورزش است.
ملایر دارای بیش از 9 هزار ورزشکار سازمان یافته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار