نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مهر 1397 - 9:06   |   کد مطلب: 25847
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری ملایر خبر داد
رژه خودروهای آتش‌نشانی ملایر/ با كمبود نيرو و تجهيزات مواجهيم
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر از رژه خودروهای آتش‌نشانی ملایر در روز ملی ایمنی و آتش‎نشانی در هفتم مهر ماه خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ وحید جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نامگذاری هفتم مهرماه به عنوان روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی اظهار کرد: امسال نیز برنامه‌های ما با شعار «ایمن فکر کنید و ایمن عمل کنید» از اول مهرماه شروع شده و تا هفتم مهرماه ادامه دارد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی چهارجانبه شامل فیکس دستگاه تنفسی، دارت، طناب‌کشی و تنیس روی میز بین آتش‌نشانان شهرستان و اهدای کاپ قهرمانی به افراد برگزیده، دیدار کارکنان آتش‌نشانی ملایر با امام جمعه ملایر و حضور آتش‌نشانان در مراسم نماز جمعه را از جمله این برنامه‌ها دانست.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر از برگزاری مانور خودروهای سبک و سنگین آتش‌نشانی ملایر از ایستگاه مرکزی این شهر در خیابان‌های شهر ملایر در روز هفتم مهرماه خبر داد و گفت: مراسم ویژه روز آتش‌نشان نیز با حضور آتش‌نشانان و خانواده‌هایشان و حضور مسؤولان شهرستان در هفتم مهرماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار خواهد شد.

وی توزیع بیش از یک‌هزار و 500 بروشور بین دانش‌آموزان در سطح مدارس و حضور آتش‌نشانان درمدارس و مهد کودک‌ها با هدف اموزش مسائل ایمنی، بازدید کودکان مهدکودک‌ها از ایستگاه‌های آتش‌نشانی با هدف آشنایی با مسائل ایمنی و خدمات آتش‌نشانی و... را نیز از دیگر برنامه‌های روز ملی آتش‌نشانی در ملایر برشمرد.

جوادی در ادامه با اشاره به فعالیت سه ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر ملایر گفت: این ایستگاه‌ها با 70 نیرو و 10 دستگاه خودروی سبک و سنگین فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی تمام شهرستان را پوشش می‌دهند افزود: طبق استاندارد هر 2 هزار و 500 نفر نیاز به یک آتش‌نشان دارد در حالی که در سطح شهرستان هم کمبود نیرو و هم کمبود خودروهای سنگین وجود دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر تصریح کرد: یکی از معضلاتی که وجود دارد این است که در شهرهای کوچک خودرو سبک وجود دارد اما در این زمینه نیز کمبود نیرو داریم.

وی با بیان اینکه خدمات آتش‌نشانی ملایر علاوه بر سطح شهر بسیار گسترده بوده و فراتر از وظایف خود عمل می‌کنیم گفت: در حال حاضر نیروهای ما در سطح جاده‌ها، روستاها، عملیات‌های برون‌شهری، کوه و... خدمات‌رسانی داشته در حالی که خارج از شهر بر عهده آتش‌نشانی نیست.

جوادی نجات حیوانات، آبگرفتگی در سطح شهر، عملیات مختلف نجات، غواصی، آسانسور، شرکت در مراسم و برنامه‌های ملی و مذهبی و... را نیز از دیگر فعالیت‌های نیروهای آتش‌نشانی دانست و افزود: در حال حاضر رسیدن تا محل حادثه در شهر ملایر بین سه تا پنج دقیقه است.

وی با بیان اینکه دست‌اندازها، ترافیک و... نیز در رسیدن تا محل حادثه موثر است، گفت: 99 درصد عملیات‌های ما در شهر ملایر در زمان استاندارد انجام می‌شود.

رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر با بیان اینکه رسیدن تا محل حادثه در روستا نیز بر حسب کیلومتر هر یک کیلومتر یک دقیقه است گفت: در روستایی که 15 کیلومتر از شهر فاصله دارد نیروهای ما 15 دقیقه به محل حادثه می‌رسند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت نفر نیروی غواص در  سازمان آتش‌نشانی ملایر فعالیت دارند گفت: این نیروها تاکنون عملیات‌های نجات را در سد کلان و... داشته‌اند.

جوادی با بیان اینکه تجهیزات هیدرولیکی، تشک نجات، تجهیزات کوه و... در سازمان آتش‌نشانی ملایر وجود دارد تصریح کرد: با این وجود نیازمند این هستیم تا با استانداردهای و تجهیزات به‌روزتر پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی در فصل تابستان در روستاها به خاطر آتش‌سوزی‌ها در اراضی کشاورزی بوده است؛ گفت: به خاطر رعایت نکردن مسائل ایمنی در این ایام سال آتش‌سوزی‌های زیادی در مزارع، خرمن کاه و... را در روستاها شاهد هستیم که نیروهای ما در محل حادثه حضور پیدا کرده و نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر به تمهیدات و برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی ملایر در ایام محرم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امسال نیز در ایام تاسوعا و عاشورا نیروهای آتش‌نشان در نقاط پرخطر شهر در راستای تامین ایمنی شهروندان برای مقابله با حوادث احتمالی حضور داشتند.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار