نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. مهر 1397 - 8:27   |   کد مطلب: 25840
رئیس پلیس فتا استان همدان از اخاذی 15 میلیون تومانی یک تعميركار موبايل از يك خانم به بهانه عدم انتشار تصاویر شخصي او و حتي پيشنهاد نامشروع به او خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ فیروز سرخوش نهاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مراجعه خانمی به پلیس فتا و تهدید به اخاذی از سوی فردی اظهار کرد: این خانم در اظهارات اولیه خود اعلام کرد گوشی تلفنش خراب شده بود، با توجه به اینکه اطلاعات محرمانه‌ای داخل گوشی داشت نمی‌خواست آن را دست هر تعمیرکاری بسپارد.

وی با بیان اینکه بنا به گفته شاکی، دوستش پیشنهاد تعمیر موبایل نزد برادرش که تعمیرکار موبایل است را می‌دهد و او نیز می‌پذیرد، ادامه داد:‌ تعمیرکار هم با این بهانه که گوشی دیگر قابل تعمیر نیست، با مبلغ اندکی گوشی را می‌خرد و با ریکاوری آن، عکس‌های این خانم را خارج کرده و اقدام به اخاذی می‌کند.

رئیس پلیس فتا در استان همدان ادامه داد: متأسفانه تعمیرکار قصد انتشار عکس‌های شخصی این دختر را داشت که شاکی نیز به خاطر ترس از انتشار تصاویر 15 میلیون تومان در اختیار این فرد قرار می‌دهد.

وی افزود: ماجرا به اخاذی منتهی نمی‌شود و تعمیرکار به این خانم پیشنهاد رابطه نامشروع می‌کند که او پس از این پیشنهاد به پلیس فتا مراجعه می‌کند.

سرخوش‌نهاد ادامه داد: این خانم از برادر دوستش شکایت کرده که نسبت به دستگیری‌اش اقدام شد، فرد متخلف با تشکیل پرونده در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه تلفن‌های همراه حاوی اطلاعات ارزشمند و مهمی است، گفت: بر این اساس نباید در زمینه گوشی تلفن همراه به دیگران حتی نزدیکترین دوستان و آشنایان اعتماد کرد.

رئیس پلیس فتا استان همدان با تأکید بر اینکه اطلاعات شخصی به خصوص فیلم و عکس نباید در گوشی‌ها نگهداری شود، تأکید کرد: حتی‌المقدور سعی کنید تعمیر گوشی را خودتان انجام دهید، در غیر این صورت در اختیار تعمیرکاران مجاز قرار دهید.

وی یادآور شد: به هیچ وجه اطلاعات محرمانه‌ای که انتشار آن دارای تبعات است، داخل گوشی‌های تلفن همراه نباشد به طوری که اگر عکس یا فیلمی بود، سریع به حافظه‌ای  مشخص غیر از گوشی انتقال یابد و از اتصال آن حافظه به اینترنت خودداری شود.

سرخوش‌نهاد  ضمن توصیه مبنی بر اینکه همیشه در گام نخست پلیس را در جریان قرار دهید، افزود: اگر در چنین مواردی پلیس در جریان قرار گیرد از مشکلاتی اخاذی و تهدید نیز به دور خواهند ماند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار