نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. مهر 1397 - 8:21   |   کد مطلب: 25837
طی حکمی توسط منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خسرو سایوند به عنوان سرپرست جدید دانشگاه ملایر منصوب شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عصر کشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه ملایر با اشاره به کسب توفیقات علمی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور گفت: فضای علمی کشور به واسطه دارا بودن ظرفیت ها و مزیت های مطلوب، در درجه اهمیت بالاتر و آبستن نعمت های بیشماری است.
حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: تمامی نهادها، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، دولت و نهادهای حاکمیتی و مردم به رشد علمی ایران در منطقه و برند بودن جایگاه علمی جمهوری اسلامی اذعان دارند.
وی سند چشم انداز وزارت علوم را بیانگر این موفقیت دانست و افزود: علم می تواند موجب آرامش، آسایش و رفاه اجتماعی مردم شود و ثروت جامعه در این فضای علمی قرار گرفته است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم به موفقیت های بزرگ دانشگاه ملایر در مراحل مختلف علمی و پژوهشی اشاره و اظهار داشت: هم اکنون این شهرستان یک فضای علمی خوب دارد که باید برای توسعه روز افزون و ارتقای جایگاه آن تلاش کنیم.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه وزارت علوم به یک جهش کاربردی در علوم رسیده است افزود: ما ظرفیت های بسیار خوبی در اختیار داریم که باید با بکارگیری این ظرفیت ها کاستی و نقص های گذشته را جبران کنیم.
وی بومی گرایی در انتخاب روسای دانشگاه ها را اولویتی مهم برشمرد و گفت: سرپرست جدید دانشگاه ملایر تجربه های خوبی در حوزه کاری خود دارد و چهره مورد قبول علمی است که امیدواریم برای رشد و توسعه گام های اساسی بردارد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با تقدیر از زحمات و تلاش های محمد ملکی، ایجاد فضای تعاملی در دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اعتدال شعار دولت تدبیر و امید است که سرپرست جدید دانشگاه نیز باید برای اجرا و تقویت این سیاست تلاش کند.
حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: دانشگاه ملایر باید مؤید فضای تعاملی و وحدت باشد و آستانه بردباری مدیریت دانشگاه به اندازه ای بالا باشد که همه تفکرها را بشنود تا روح برادری و اخوت در فضای علمی و پژوهشی دانشگاه بارور شود.
وی همچنین بر لزوم ارتقای جایگاه پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر و به نتیجه رسیدن مرکز پرتو دهی گاما و الکترون این دانشگاه تاکید کرد و گفت: مجموعه دانشگاه ها و دانشگاهیان ما می توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

** دانشگاه محل تضارب آرا و گفتمان سازی باشد
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز دانشگاه را محل تضارب آرا و گفتمان سازی دانست و گفت: مجموعه دانشگاه ها با حفظ وحدت، وفاق و همدلی که در این زمان بیشتر از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم، باید کمک کنند تا دانشگاه نقش موثری در پیشرفت جامعه داشته باشد.
حجت الاسلام علی محمد عباسی تاکید کرد: دانشگاه در حوزه فرهنگی و سیاسی باید محل بصیرت افزایی باشد، در عین حال که دانشگاه نمی تواند از سیاست خارج باشد.
وی با بیان اینکه دانشجو و استاد دانشگاه در مسیر آگاهی بخشی به جامعه قرار دارد افزود: این قشر جامعه باید همیشه بیدار و در صحنه باشد و بتواند راه و رسم پیشرفت و توسعه را به جامعه بیاموزد.
حجت الاسلام عباسی ادامه داد: در فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، خروجی آن باید انسان های مومن، متعهد، انقلابی و ارزشی باشد.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه بوعلی سینا همدان خطاب به مسئولان، اساتید و تشکل های دانشگاهی تاکید کرد: با حفظ وفاق، همدلی و همبستگی گفتمان سازی باید در فضای دانشگاه ها جاری و ساری شود.
حجت الاسلام عباسی با تاکید بر اینکه کرسی های آزاداندیشی باید در فضای دانشگاه ها و حوزه ها توسعه پیدا کند گفت: دانشگاه در رشد معنوی، سیاسی، علمی و توسعه فناوری دانشگاهیان و جامعه نقش موثری دارد.
وی ایجاد تمدن نوین اسلامی که استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پیش دارد را اولویتی مهم برشمرد و اظهار داشت: مسئولیت در جامعه اسلامی فرصتی مغتنم برای خدمتگزاری است که این فرصت را نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار ما قرار داده است.

**هدف ما رسیدن دانشگاه ملایر به سطح سه است
سرپرست جدید دانشگاه ملایر نیز اولویت مهم را ارتقای جایگاه علمی دانشگاه از سطح چهار به سه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه فاصله زیادی تا رسیدن به سطح سه ندارد و امیدواریم بزودی به این جایگاه دست پیدا کنیم.
خسرو سایوند تکمیل طرح های نیمه تمام، بهینه سازی مصرف انرژی، اصلاح و بروزرسانی چارت مصوب دانشگاه، تثبیت و ارتقای جایگاه پژوهشکده انگور و کشمش، بهبود جایگاه بین الملل و جذب دانشجویان خارجی و بسط و گسترش رشته های مرتبط با مبل و منبت و دکوراسیون را از جمله اهداف دانشگاه ملایر برشمرد.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه ملایر یک دانشگاه نوپا است و فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است، هدف ما آموزش و ارتقای جایگاه علمی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار