نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. شهريور 1397 - 8:23   |   کد مطلب: 25815
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی مدیرنماها در داخل کشور ظلم می‌کنند، گفت: یکی از دلایل سوءتدبیر اقتصادی بی‌کفایتی برخی مدیران است و این در تمدن سیدالشهدا مقبول نیست.

به  گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احدآزادیخواه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره مؤلفه‌های تأثیرگذار مکتب عاشورا در ساختار حکومت اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از آرمان‌های دینی و اعتقادی است که مبانی تشکیل دهنده و قانون اساسی آن منبعث از همین آرمان‌هاست.

مدل‌های پیشرفته مدیریتی از مکتب حسینی به دست می‌آید

وی با بیان اینکه عاشورای سیدالشهدا از قله‌های رفیع آرمان‌های دینی است، تصریح کرد: حکومت اسلامی اگر بخواهد به گسترش، توسعه، وحدت ملی و بین‌المللی در جهان اسلام، توان و اقتدار نظامی برای مبارزه هوشمندانه با بدخواهان و مستکبران برسد، باید درس‌های لازم را از عاشورا دریافت کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به روایت «کلُ خیرٍ فی‌ باب‌ِ الحسین» استناد و اضافه کرد: همه خوبی‌ها و مدل‌های پیشرفته مدیریتی از مکتب حسینی به دست می‌آید.

نماینده مردم ملایر تأکید کرد: سیاستمداران بزرگ در ادوار تاریخ همواره تسلیم حسن تدبیر سیدالشهدا شدند، افرادی مانند ماهاتما گاندی و یا آن فیلسوف آلمانی که تفکر و مبنای فکری سیدالشهدا را به‌عنوان الگو پذیرفتند، بنابراین اگر بخواهیم در آستانه ورود به جشن چهل‌سالگی انقلاب به توسعه، موفقیت و آرامش دست یابیم، باید درس‌های عاشورایی را بار دیگر مرور کنیم.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی سه نکته از درس‌های عاشورایی را اینگونه برشمرد و گفت: درس عاشورایی یعنی توجه جدی به عدالت در مدیریت استراتژیک جامعه و اینکه یادمان نرود، امام حسین برای مبارزه با ظلم قیام کرد و ظلم در مدیریت اسلامی را نپذیرفت.

استفاده از ظرفیت‌های موجود و جذب حداکثری

وی اضافه کرد: متأسفانه امروز بعضی مدیرنماها در داخل کشور ظلم می‌کنند؛ این سوءتمشیت و سوءتدبیر اقتصادی اگر سه دلیل داشته باشد، یکی از آن سه بی‌کفایتی برخی مدیران ماست و این در تمدن سیدالشهدا مقبول نیست.

آزادیخواه استفاده از ظرفیت‌های موجود و جذب حداکثری را یکی دیگر از عبرت‌های عاشورایی عنوان کرد و گفت: اشتباه دیگری که درحال وقوع در کشور است، اینکه برخی افراد را به زور از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم، که اتفاق خوبی نیست. امام حسین(ع) حرّ بن یزید ریاحی را که فردی مطرود و معاند بود، سوار بر قطار انقلاب خودش کرد و از او حرّ شهید ساخت؛ این یعنی استفاده از ظرفیت‌های موجودی که می‌توان جذب کرد. رهبر معظم انقلاب هم همواره بر جذب حداکثری تأکید داشته‌اند.

سیدالشهدا در مسیر کربلا بارها با مردم سخن گفت/ مدیران سکوت کرده‌اند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس آگاهی دادن به جامعه را هم سومین رکن درس‌های عاشورایی دانست و افزود: گلایه ما از رئیس‌جمهور و هیأت دولت این است که با مردم صحبت نمی‌کنند؛ شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی تشکیل شده و کار انجام می‌دهد، اما چرا دبیرخانه شورا با مردم سخن نمی‌گوید و مردم را در جریان برنامه‌ها نمی‌گذارد و به مردم امید نمی‌دهد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم ایران به راحتی توان مدیریت مسائل اقتصادی را دارد؛ چرا رئیس‌جمهور با مردم صحبت نمی‌کند و راهکار نمی‌گوید. چرا در تنگنایی که هست، از مردم استمداد نمی‌طلبد؟ سیدالشهدا بارها در مسیر کربلا در کوفه و مدینه و بعد از عاشورا حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شام مشکلات را با مردم در میان گذاشتند و آنان را مخاطب قرار دادند و حقایق را بیان کردند این حرمت گذاشتن به مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار