نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. شهريور 1397 - 8:39   |   کد مطلب: 25809
شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان «آگر» شامگاه یکشنبه به میزبانی شهرستان ملایر و با حضور جمع کثیری از هنرمندان، عکاسان، فیلمسازان و کارگردانان سراسر کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری که به استان همدان و میزبانی ملایر واگذار شد، در سطحی بسیار خوب و مطلوب با تلاش انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر انجمن سینمای ملایر، فرمانداری ویژه ملایر و همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.
10 استان کشور شامل همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان و بیش از 200 هنرمند، عکاس، فیلمساز و فیلمنامه نویس در این جشنواره حضور داشتند.
داوری شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان به میزبانی ملایر در بخش فیلمنامه را 'رهبر قنبری'،'اشکان چاوشی' و 'حسن لطفی، در بخش فیلم 'مسعود جعفری جوزانی'،'سیدجواد میرهاشمی'،'آرمین ایثاریان'،'رقیه توکلی' و 'مجید برزگر' و در بخش عکس 'امیر لطیفیان'،'فاطمه تعمیدی' و 'مسعود زنده روح کرمانی' بر عهده داشتند.
در جشنواره 'آگر' که در بخش های فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار شد، یک هزارو هفت عکس، 395 فیلمنامه در بخش آزاد و 38 فیلم در بخش اقتباسی و در بخش فیلم کوتاه، 258 فیلم داستانی، 102 فیلم مستند، 31 فیلم پویانمایی و 50 فیلم تجربی ارسال شد.
این جشنواره شامل بخش های مختلفی همچون تور عکاسی از روستاهای کمازان، مانیزان و طائمه، برگزاری نشست های تخصصی عکاسی، فیلمنامه نویسی و کارگردانی، ورک شاپ های تخصصی، برگزاری جلسه های نقد و بررسی فیلم ها و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری ملایر بود.
مدیر اجرایی جشنواره منطقه ای سینمای جوان «آگر» شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در جمع خبرنگاران با اشاره به فراز و فرودهای برگزاری جشنواره گفت: جایگاه هنرمندان و همدلی و صمیمیت آنها با مسئولان بسیار باشکوه و ارزشمند است.
امید وفایی رشد و بالندگی هنرمندان در شهرستان‌ ها را حاصل تمرکززدایی جشنواره‌ها از تهران دانست و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی شهر برای اجرا و پشتیبانی خوب یک جشنواره را لازم و ضروری عنوان کرد.
وی ملایر را دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه فیلم و عکس دانست و افزود: زمانی که عباس کیارستمی فیلم مسافر را در ملایر فیلمبرداری کرد، این امر نشان می دهد که این شهر ظرفیت های بسیار خوبی برای برگزاری جشنواره های سینمایی دارد.
مدیر انجمن سینمای جوانان ملایر ادامه داد: ما سعی کردیم با برگزاری جشنواره آگر در کنار برپایی وُرک‌ شاپ‌های تخصصی که به ارتقا سطح دانش علاقه‌ مندان کمک زیادی می‌ کند، با دعوت از فیلمسازان جوان، ظرفیت‌های فرهنگی و زیست ‌بومی ملایر را بیشتر به هنرمندان معرفی کنیم.
وفایی تاثیرگذاری عکس و تصویر در قالب جشنواره را در دنیای امروز بیشتر از هر عنصر دیگری دانست که می ‌تواند مخاطب را با خود همراه سازد.
وی با تقدیر از همکاری و همراهی فرمانداری ویژه ملایر در برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی و مشارکت خوب فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان گفت: بزرگترین مشکل برگزاری یک جشنواره بومی و منطقه ‌ای، هماهنگی نگاه و دیدگاه فضاهای فرهنگی و هنری با مسئولان مرتبط اداری است.
مدیر اجرایی جشنواره آگر خاطرنشان کرد: ترافیک شدید برگزاری چندین جشنواره شهریورماه در ملایر موجب شد گاهی در برخی موارد کمبودی احساس شود.
وی با تقدیر از حمایت ها و نگاه ویژه انجمن سینمای جوان ایران به عنوان متولی برگزاری جشنواره های منطقه ای بیان کرد: اتفاق خوبی که در انجمن سینمای جوان ایران افتاد، همین تمرکززدایی برگزاری جشنواره‌ها است که همه چیز را منحصر به پایتخت نمی‌ کند.
همچنین اتفاق بسیار خوبی که در اختتامیه این جشنواره افتاد این بود که مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به پیشنهاد هیات داوران جایزه ویژه و دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به نوجوان معلول 'ایمان توفیقی‌کیا' سوژه فیلم مستند «دایره کوچک ما» از اصفهان اهدا کرد که با حضور مربیان وی از بهزیستی اصفهان مورد تشویق مکرر حاضران قرار گرفت.
تقدیر از زحمات و تلاش های 'فریدون محمودی' مدیر سابق انجمن سینمای جوانان ملایر و اجرای زنده موسیقی سنتی توسط گروه 'آوانا' از ملایر از دیگر بخش های اختتامیه جشنواره آگر بود.
مجید برزگر نویسنده و کارگردان سینمای ایران نیز در این آیین برگزاری جشنواره آگر را در سطح بالا دانست و گفت: با تلاش مجموعه عوامل برگزاری جشنواره به ویژه امید وفایی مدیر انجمن سینمای جوانان ملایر، این جشنواره درجه یک بود.
وی با اشاره به اینکه فیلم ها نیز در سطح عالی بود و سخت ترین داوری جشنواره را داشتیم ابراز امیدواری کرد: سال های بعد نیز شاهد ارایه فیلم هایی در سطح بالاتر باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار