نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. شهريور 1397 - 8:42   |   کد مطلب: 25800
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر از تولید و برداشت سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع انگور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از مهر، باب الله فتحی در جلسه هماهنگی ثبت جهانی انگور ملایر عنوان کرد: در شهرستان حال و هوای ویژه‌ای وجود دارد که نشان از تلاش‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته درزمینه های مختلف دارد.

وی بابیان اینکه ملایر به‌عنوان دومین شهرستان بزرگ استان همدان با دارا بودن ۱۱ واحد دانشگاهی به‌عنوان شهر دانشگاهی و فرهنگی استان مطرح است، عنوان کرد: در شهرستان ملایر بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع مختلف انگور تولید و برداشت می شود که علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای ثبت جهانی انگور جلسات متعددی برگزارشده و تلاش‌های زیادی صورت گرفته و نواقص موجود نیز برطرف شده است، اظهارداشت: اواخر مهرماه بازدید کارشناسان فائو از منطقه دره جوزان در شهرستان ملایر انجام می شود که باید تمام زمینه‌های لازم مهیا شود.

فرماندار ویژه ملایر بابیان اینکه در این زمینه بازدیدهای متعددی صورت گرفته و نواقص کار نیز رفع شده است و در زمان باقی‌مانده باید نواقص جزیی را برطرف کنیم، گفت: کار بزرگی پیش رو داریم و وقت بسیار کم است برهمین اساس باید تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان پای‌کار باشند و از همه ظرفیت‌های شهرستان و بخش خصوصی به‌خوبی استفاده شود.

وی به برگزاری جشنواره مبل و منبت در ملایر نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در این ایام جشنواره‌های متعددی در شهرستان برگزار و از شبکه‌های سراسری و استانی نیز پخش و باعث شد تا گردشگران زیادی به شهرستان ملایر سفر کنند.

فتحی با اشاره به اینکه مسئولین به دنبال خوشحالی و رضایت مردم هستند، اظهار کرد: امیدوارم به‌زودی شاهد ثبت جهانی انگور ملایر باشیم و بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه شهرستان و استان استفاده کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار