نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مرداد 1397 - 8:56   |   کد مطلب: 25732
فرماندار شهرستان ملایر از دومين جشن شهر ملي مبل و منبت از 31 مردادماه تا هشتم شهريورماه سال جاري در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها  به نقل از فارس؛ باب‌الله فتحی در  نشست مشترک کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر، با موضوع دومین جشن ملی مبل و منبت با اشاره به نقش و جایگاه گردشگری در توسعه و پیشرفت شهرستان، یکی از محورهای اساسی عمران و آبادانی ملایر را توسعه گردشگری دانست.

 وی افزود: این شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و طبیعی از جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است که باید در برنامه‌ریزی‌ها و جهت‌گیری‌های آتی به آنها توجه شود.

فرماندار شهرستان ملایر گردشگری را جزء صنایع پاک، فاقد آلاینده و دارای ضریب بالای اشتغال در قبال سرمایه‌گذاری انجام شده برشمرد و گفت: رونق گردشگری در شهرستان ملایر می‌تواند با محوریت  جاذبه‌های مختلف صورت گیرد که در حال حاضر اساس توسعه، هنر صنعت منبت در شهرستان است.

وی  از دومین جشن شهر ملی منبت از 31 مرداد تا 8 شهریورماه سال جاری در ملایر خبر داد و افزود:  حفظ و توسعه برند منبت از اولویت‌های مدیریت ارشد شهرستان است.

 فتحی بر هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و مردم برای برگزاری دومین جشنواره مبل و منبت ملایر  تاکید کرد و گفت: برای کیفی برگزار شدن این جشنواره باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان بهره گرفت.

وی استقبال گسترده مسافران و گردشگران از جشنواره سال گذشته را از نشانه‌های موفقیت این ثبت ملی دانست و افزود: به اذعان تمام کارشناسان و متولیان امر، ملایر موفق‌ترین شهر ثبت شده ملی کشور از زمان تحقق این ثبت تاکنون بوده است.

فرماندار ملایر گفت: خوشبختانه با تلاش هنرمندان و فعالان این حوزه و حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم ملایر در مجلس، ما بسیاری از مرزهای محلی، منطقه‌ای و ملی را طی کرده‌ایم و اکنون باید با ترسیم چشم‌انداز توسعه و صادرات، گسترش ارتباطات بین‌المللی این صنعت را دنبال  کنیم.

وی سفر اخیر فعالان و نمایندگان صنعت مبل ملایر به گرجستان را یکی از اقدامات شایان توجه در راستای توسعه ارتباطات این هنر صنعت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: اقدامات شایسته و تفاهماتی که در راستای تامین مواد اولیه مناسب در این سفر صورت گرفته  باید مورد توجه و حمایت دستگاه‌های ذیربط اجرایی نیز قرار گیرد.

انتهای  پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار