نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. خرداد 1397 - 8:34   |   کد مطلب: 25717
رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: نیمه نخست شهریور امسال این شهرستان میزبان شصتمین دوره جشنواره منطقه ای فیلم و عکس کشور می شود.

به گزارش ملایری ها، امید وفایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس با موضوع آزاد و با حضور 11استان کشور در ملایر برگزار می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر حضور اساتید و داوران حرفه ای، در بخش فیلم 200 هنرمند کشور میهمان این جشنواره هستند.
وفایی برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم برای این شهرستان به ویژه در حوزه فرهنگی دانست و ادامه داد: تلاش بر این است که در این جشنواره بیشتر روی فضاهای فرهنگی شهرستان کار شود.
وی گفت: سه میلیارد ریال اعتبار از محل معاونت سینمایی کشور و دفتر انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری این دوره از جشنواره ملی در نظر گرفته شده است.
وفایی تاکید کرد: فراخوان جشنواره منطقه ای فیلم و عکس طی هفته های آتی اعلام می شود که امیدواریم شاهد حضور هنرمندان کشور در این جشنواره باشیم.
مدیر شصتمین جشنواره فیلم و عکس کشور بیان کرد: در بخش های جنبی این جشنواره، دوره دانش افزایی مربیان با فیلم سازی با حضور اساتید مجرب به مدت چهار روز برگزار می شود.
وفایی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره بتواند فضایی مناسب را برای هنرمندان این شهر مهیا کند و از تمامی ظرفیت های شهرستان برای برگزاری مطلوب جشنواره استفاده کنیم.
وی برگزاری جشنواره منطقه ای فیلم و عکس در ملایر را زیر مجموعه رویداد همدان 2018 دانست و افزود: از این فرصت مهم می توانیم برای معرفی و شناساندن هر چه بهتر ملایر استفاده کنیم.
وفایی برپایی نمایشگاه عکس از مباحث و موضوع های فرهنگی ملایر، خوشه برتر انگور و جشنواره مبل و منبت ملایر را از دیگر برنامه های حاشیه ای شصتمین دوره جشنواره منطقه ای فیلم و عکس کشور عنوان کرد.
وی با اشاره به تاسیس انجمن سینمای جوان ملایر از سال 66 و فعالیت در 2 بخش فیلم و عکس، بیان کرد: از سال گذشته کانون عکاسان ملایر فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون 240 عضو فعال دارد.
رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر اضافه کرد: در حال حاضر 6 هزار قطعه عکس در کانون عکاسان ملایر تولید شده که 500 عکس قابلیت کیفی دارند و در جشنواره ژیار کردستان انتخاب شدند.
وفایی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ملایر با فیلم سزارین در پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای شبدیز کرمانشاه در بین 83 فیلم و انیمیشن داستانی، مستند و تجربی، جایزه بهترین فیلمنامه را کسب کرد که افتخاری بزرگ برای ملایر است.
وی همچنین نبود تجهیزات و امکانات تخصصی عکاسی و فیلمبرداری را از عمده مشکلات انجمن سینمای جوانان ملایر برشمرد و گفت: این در حالیست که تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات 15 فیلم نیمه حرفه ای تولید شده است.
به گزارش ایرنا، شصتمین دوره جشنواره منطقه ای فیلم و عکس کشور 15 تا 18 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر برگزار می شود.
منبع:ایرنا
انتهای پیام /

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار